گوناگون

هشدار “اتحادیه اروپا” به ایرلند به خاطر تسهیلاتی که برای فرار مالیاتی اعطا می کند

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا که نقش بازوی اجرایی را برای اتحادیه اروپا ایفا می‌کند با انتشار گزارشی اعلام کرد در نظر دارد با گسترش شیوه های تحقیقاتی خود به شرکت های چند ملیتی اجازه ندهد تا از وجود برخی کشورها مانند لوکزامبورگ برای فرار مالیاتی استفاده کنند.

این نهاد اداری اروپایی که مسئولیت پیشنهاد قوانین، اجرای تصمیم گیری ها و پیمان‌ها را بر عهده دارد ماه گذشته به ایرلند به خاطر تسهیلاتی که برای فرار مالیاتی شرکت های چند ملیتی اعطا کرده است هشدار داد و اعلام کرد اگر این روند ادامه داشته باشد علیه دوبلین اقدام قضایی خواهد کرد.

یکی از مسئولان کمیسیون اروپا که خواست نامش فاش نشود در همین باره تصریح کرد این نهاد هم اکنون سرگرم جمع آوری اطلاعات و داده های کافی درباره شیوه هایی است که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای فرار مالیاتی شرکت های چند ملیتی در نظر گرفته اند و در همین راستا قرار است چندین تحقیق انجام گیرد.

بسیاری از شرکت های چند ملیتی از جمله شرکت نرم افزاری اپل، گروه آمازون و شرکت مخابراتی ودافون برای آنکه در کشورهای متبوع خود مالیات کمتری پرداخت کنند دارایی های خود به حساب هایی در بانک های لوکزامبورگ انتقال داده اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا