گوناگون

آیین بزرگداشت آیت الله سید محمد باقر شیرزای در قم برگزار شد

81173889 5712557

به گزارش ایرنا، در این مراسم مراجع عظام تقلید و حضرات آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، نوری همدانی، علوی گرگانی، حسینی بوشهری و حائری شیرازی و برخی شاگردان این عالم ربانی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، استاد حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله شیرازی گفت: آن عالم ربانی یک فقیه جامع الشرایط بود که سالهای متمادی بر مسند بالای مرجعیت تکیه زده بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری افزود: علم و ایمان به معنای واقعی در وجود مرحوم آیت الله شیرازی جمع شده بود و شخصیت های بزرگ نظام از جمله رهبر فرزانه انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار امام راحل، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر بزرگان از آن عالم ربانی به بزرگی یاد کردند.

مرحوم آیت الله محمد باقر شیرازی در پی عارضه شکستگی کتف و عوارض داخلی باقیمانده ناشی از شکنجه های زندان رژیم بعث عراق در 23 اردیبهشت سال جاری در سن 85 سالگی دارفانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

وی در سال 1307 جهت فراگیری علوم دینی به نجف رفت و در سال 1317 به شیراز بازگشت و در حوزه علمیه آنجا مشغول ادامه تحصیل خود شد.وی پس از گذراندن دوره های مقدماتی و سطوح مختلف علوم دینی، به درجه اجتهاد رسید.

آیت الله شیرازی در دوران تحصیل خود از محضر اساتیدی مانند حضرت امام راحل، میرزا حسن موسوی بجنوردی،سید عبدالله شیرازی، عبدالحسین رشتی، سید جمال الدین گلپایگانی، سید محمود حسینی شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی کسب فیض کرد.

کتاب های ˈالفقه الاسلامی و سیر الزمنˈ، ˈرساله آثار تازه پدیده یا مسائل مستحدثهˈ، ˈالاصول فی سیر تمامه و کمالهˈ، ˈالجمعة و آثارها فی الاسلامˈ، ˈحاشیه بر کتاب ˈالنهایهˈ شیخ توسی به شکل استدلالیˈ، ˈحاشیه بر کتاب ˈمجتمع الرسائلˈ مرحوم صاحب جواهرˈ، ˈمناسک حجˈ و ˈالفقه الاسلامیˈ از جمله تالیفات و آثار علمی وی می باشد. ک/2

7401 / 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا