گوناگون

امام خمینی(ره) هویت ایرانی اسلامی را برای ملت ایران زنده کرد

81173904 5712579

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محرمعلی فراشی شامگاه پنجشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در سنندج افزود: امام خمینی(ره) تمام عمر خویش را صرف خدمت به اسلام و زنده نگهداشتن ارزش های آن کرد و نظامی را پایه ریزی کرد که قرآن و آموزه های اسلامی مبانی اجرایی آن است.

وی گفت: امام خمینی(ره) دگرگونی را در جهان اسلام ایجاد کرد و با درکی واقع بینانه، روابط پیچیده انسان معاصر و مسائل اساسی زندگی بشر را مورد توجه قرار داد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب به عنوان یک روحانی جلیل القدر موجبات احیای نهضت نبوی را فراهم آورد و برقراری حکومت دینی در عصر استکبار جهانی را بر عهده داشت.

به گفته وی برگزاری نشست های هم اندیشی در راستای شناساندن شخصیت امام(ره) به مردم جهان می تواند موجب نقش بر آب شدن توطئه های شوم دشمنان شود.

حجت الاسلام فراشی با اشاره به اعزام کاروان هایی از کردستان به مرقد مطهر امام خمینی(ره) گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته همراه با هر کاروان یک روحانی به مرقد مطهر امام(ره) اعزام می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: امام خمینی(ره) با سلاح ایمان و اخلاص و رهبری پیامبرگونه توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و رژیم شاهنشاهی را در ایران سرنگون کند.

محمد قاسم سیاوشی گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) را امری ضروری عنوان کرد و گفت: باید به ابعاد سیاسی، معنوی و مدیریتی امام خمینی (ره) از سوی عالمان و روحانیون و اندیشمندان کشور بیشتر پرداخته شود تا مردم به ویژه نسل جوان با شخصیت ومنش این بزرگوار بیشتر آشنا شوند.

وی همچنین با گرامیداشت قیام 15 خرداد اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در این قیام تاریخی به عنوان یک روحانی و مجتهد نقش تاثیرگذاری ایفا کردند.

رضا طاهری، قائم مقام کمیته امداد امام(ره) کردستان نیز در این جلسه گفت: امسال پیش بینی شده است حدود 300 نفر از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد استان در قالب کاروان های اعزامی استان به مرقد مطهر امام راحل اعزام شوند.ک/2

7348/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا