گوناگون

ابزارهای نوین مالی باید بر اساس شریعت اسلام طراحی شود

81215533 5785941

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، احمد محمد علی المدنی با اشاره به ضرورت زدودن فقر از جوامع اسلامی و دستور اکید اسلام در این زمینه افزود: اسلام راه حل های ارزنده ای مانند زکات و وقف را پیش روی مسلمانان قرار داده است که اگر به درستی اجرا شوند، فقر از میان خواهد رفت.

وی با توجه به توانایی عظیم جوامع اسلامی اظهار داشت: می توان با طراحی ابزارهای جدید مالی از پتانسیل تامین مالی راه حل های دینی مانند زکات و وقف بهره برداری کرد و فقر را از میان برد.

رییس بانک توسعه اسلامی ضمن اشاره به مدل موفق تامین مالی این بانک در این خصوص گفت: بی شک بهره برداری از سایر اصول شریعت، بر موفقیت بانک توسعه اسلامی و توسعه کشورهای عضو افزوده خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی اوگاندا نیز در این نشست با بیان این که، بانک توسعه اسلامی در رونسانس آفریقا نقش مهمی بر عهده داشته است گفت: نرخ رشد اقتصادی اوگاندا در سال گذشته میلادی 5.2 درصد بوده و دولت این کشور به دنبال کاهش فقر، بیکاری و ثبات اقتصادی است.

وزیر اقتصاد و دارایی قزاقستان نیز در این نشست با اشاره به نقش اتحادیه های اقتصادی در دنیای امروز گفت: پیوستن کشورها به یکدیگر و تشکیل نهادهایی مانند بانک توسعه اسلامی به گسترش بازار کشورهای عضو کمک کرده و اقتصاد آنها را بهبود می بخشد.

وزیر اقتصاد و دارایی اردن نیز ضمن اشاره به پناه آوردن 20 درصد آوارگان سوری ها به این کشور از بانک توسعه اسلامی خواست تا در یاری رساندن به این پناه جویان و انجام این وظیفه بشردوستانه به اردن کمک کند.

وزیر اقتصاد و دارایی تونس نیز بر ضرورت توسعه بخش خصوصی در کشورهای اسلامی و طراحی ابزارهای مناسب مالی که بتواند ظرفیت بخش خصوصی در کشورهای مسلمان را افزایش دهد تاکید کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی مصر نیز بر چالش های پیش روی جوانان در جوامع اسلامی اشاره کرد و خواستار تعریف پروژه هایی شد که بتوانند اشتغال را در میان کشورهای اسلامی بالا ببرند.

وزیر اقتصاد و دارایی مالزی نیز نقش بانک توسعه اسلامی در رشد اقتصادی و افزایش رفاه در این کشور را مهم دانست و با توجه به مشکلات جوانان پیشنهاد کرد که صندوق هایی برای حمایت از کارآفرینی و نوآوری بوجود آید.

وزیر اقتصاد و دارایی اندونزی نیز خواستار همکاری بانک توسعه اسلامی با این کشور برای ارتقای سطح بهداشت و آموزش شد.

اقتصام(3)1063**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا