Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

خداحافظی مسافران فرودگاه مهرآباد با اتوبوس پروازی + عکس

به گزارش میهن پست – مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به راه اندازی ترمینال یک فرودگاه مهرآباد از 15 اسفندماه، گفت: دو میلیون نفر مسافر به ظرفیت فرودگاه مهرآباد افزوده می‌شود.
محمدعلی ایلخانی با اشاره به طرح نوروزی در فرودگاه‌های کشور که از 25 اسفندماه آغاز می‌شود، اظهار داشت: آماده سازی ترمینال یک فرودگاه یکی از اهداف ما برای عید نوروز امسال است که پیش بینی می کنیم تا 15 اسفندماه این ترمینال آماده شود.

وی با بیان اینکه بخشی از پروازهایی که از ترمینال 4 انجام می شود، به این ترمینال منتقل خواهیم کرد، بیان کرد: با اضافه شدن این ترمینال که حدود 22 هزار متر مربع مساحت دارد، حداقل سالیانه 2 میلیون نفر مسافر در مدار پذیرش قرار می گیرند، البته ما بیشتر به دنبال کیفیت خدمات دهی هستیم تا کمیت.

به نقل از مهر ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: این ترمینال مجهز به AIR BRIDGE با همان پل هوایی است به طوری‌که سوار و پیاده شدن مسافران از هواپیما از این طریق این پل‌های هوایی انجام می گیرد و مسافران به جای اینکه سوار اتوبوس شوند، می توانند به راحتی از این پل‌ها استفاده کنند.

ایلخانی با بیان اینکه از نظر ایمنی هم استفاده از پل‌های هوایی بسیار مناسب است، گفت: تردد کمتر اتوبوس‌ها و دیگر خودروها در سطوح پروازی ایمنی بیشتری را به دنبال دارد، ضمن آنکه بار مسافران بلافاصله پس از پیاده شدن به بارانداز می شد و روی غلتک قرار می گیرد زیرا فاصله باانداز تا ترمینال هواپیما 10 متر است.
785991
وی تصریح کرد: مشکل ما در ترمینال 6 این است که باتوجه به حضور خودروها در سطوح پروازی که نباید بیش از 20 کیلومتر هم سرعت داشته باشند، ورود بار با تاخیر انجام می شود که مسافران نسبت به این موضوع گلایه های زیادی داشتند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر افزایش ظرفیت فرودگاه برای افزایش پروازهای نوروزی، بیان کرد: این ترمینال برای هواپیماهای بزرگ مانند بوئینگ 747 و یا ایرباس در نظرگرفته می شود و پرواز این هواپیماها را به ترمینال یک منتقل می کنیم.

ایلخانی با بیان اینکه انتقال این هواپیماها را برعهده مدیرکل فرودگاه گذاشتیم، اظهار داشت: برای عید نوروز این ترمینال با طراحی جدید و یک پذیرش مسافر جدید، خدمات برتری را در فرودگاه ارایه می کنند که می تواند الگویی برای اصلاح روش در خدمات  فرودگاهی کشور باشد.

وی با اشاره به تمیهدات نوروزی در فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: در این فرودگاه به منظور افزایش ظرفیت و یا بهره برداری از اقداماتی که در گذشته انجام شده، 8 هزار مترمربع به فضای موجود ترمینال در سالن ترانزیت افزوده می‌شود تا مردم احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در این بخش امکاناتی مانند رستوران، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و دیگر ملزومات مورد نیاز مسافران فراهم شده است تا در صورت نیاز بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا