گوناگون

اجرای طرح مطالعات جامع پیامدهای اجتماعی و فرهنگی در پارس جنوبی و شمالی

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر طالبیان عصر چهارشنبه در چهارمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به تحقیق و پژوهش دارد و تلاش‌های زیادی در راستای توسعه زیرساخت‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به برخی تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه محیط پیرامونی صنایع نفت و گاز در کشور، ادامه داد: به منظور هماهنگی توسعه اجتماعی با توسعه صنعتی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه مشاوره اجتماعی وزارت نفت انجام می‌شود.

مشاور اجتماعی وزیر نفت ادامه داد: برنامه‌ریزی های ما در چهار محور صورت می‌گیرد که مسئولیت اجتماعی شرکت در محیط زیست یکی از این محورها است و ارزیابی اجتماعی پروژه‌ها و توجه به پیوست فرهنگی آنها نیز از دیگر اقدامات است.

پیوند محیط زیست با محیط اجتماعی و صنعتی

وی به دیگر محورهای برنامه‌ریزی حوزه مشاور اجتماعی وزارت نفت اشاره کرد و بیان داشت: از دیگر محورها می‌توان به شناخت و پاسداشت میراث فرهنگی در نفت و گاز و پیوند محیط زیست با محیط اجتماعی و صنعتی اشاره کرد.

طالبیان با اشاره به ارتباط توسعه استان بوشهر با توسعه نفت در استان، تاکید کرد: امروزه اصول سنتی پاسخگو نیست و رویکرد مشارکتی را در دستور کار داریم و تلاش داریم تا با استفاده از راهکارهای مناسب زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: برای هماهنگی توسعه اجتماعی با توسعه صنعتی برنامه‌های بسیار خوبی داریم و به همین منظور طرح مطالعات جامع پیامدهای اجتماعی و فرهنگی در پارس جنوبی و شمالی را اجرا می‌کنیم.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به وظایف شرکت‌های نفت و گاز در قبال توسعه محیط پیرامونی، افزود: وزارت نفت طرح‌های تدوین سند راهبردی منطقه ویژه را در تعامل با استان بوشهر اجرایی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا