گوناگون

احتمال تعليق فدراسيون دوچرخه‌سواري

تور دوچرخه‌سواري مازندران که در رده سني جوانان برگزار مي‌شود، در سال گذشته و در بيستمين دور برگزاري خود به دليل تأمين نشدن اعتبارات لازم براي پرداخت جوايز مشکلات فراواني را رقم زد و جدا از بحث برگزار نشدن مراسم اختتاميه، جوايز دلاري نفرات برتر نيز پرداخت نشد و نفرات اول تا سوم تور که از قزاقستان و ازبکستان بودند بدون دريافت جوايز راهي کشورهاي خود شدند.

با گذشت 9 ماه از برگزاري اين مسابقات هنوز هم کشمکش‌ها بر سر پرداخت جوايز دلاري تور ميان هيأت دوچرخه‌سواري مازندران و اداره کل ورزش و جوانان اين استان وجود دارد.

در اين ميان فدراسيون نيز با اولتيماتوم‌هايي که فدراسيون جهاني داده تصميم به مداخله گرفته تا به کمک وزارت ورزش چاره‌اي بيانديشند زيرا به خاطر اين مشکل احتمال رويارويي آن با عنوان تعليق وجود دارد.

اصغر خالقي در گفت‌و‌گو با ايسنا درباره‌ آخرين وضعيت پرداخت جوايز دلاري تور مازندران اظهار کرد: نماينده‌ي فدراسيون جهاني در تور آذربايجان طي صحبتي با خسرو قمري، رئيس فدراسيون گفت، جوايز دلاري دوچرخه‌سواران خارجي را تأمين کنيد تا تعليق نشويد. بر اين اساس قرار شده وزارت ورزش مبلغي را تعيين و به حساب ما بريزد و مقداري هم خود فدراسيون تأمين کند تا جوايز دلاري خارجي‌ها را پرداخت کنيم.

خالقي در پايان به اين پرسش که وقتي اعتبارات لازم براي تور مازندران فراهم نبود چرا اقدام به برگزاري آن کرديد؟ گفت: ما به مدير کل ورزش و جوانان و رئيس هيأت مازندران اعتماد کرديم اما نتوانستند اعتبارات را تأمين کنند. در حال حاضر نيز فدراسيون جهاني، فدراسيون را مي‌شناسد و احتمال دارد تعليق شود، زيرا در جلسه‌ي هيأت رئيسه کنفدراسيون دوچرخه‌سواري آسيا به چند کشور فرصت 6 ماهه براي پرداخت جوايز تور خود داده شد و در صورتي که آن کشورها در اين 6 ماه کاري انجام ندهند تعليق مي‌شوند. احتمال دارد در بازي‌هاي آسيايي اينچئون نيز اين اولتيماتوم به ماه هم داده شود.

خالقي درباره‌ي مشخص نبودن وضعيت تيم ملي جاده نيز بيان کرد: دوچرخه‌سواري جاده ايران در آسيا حرف اول را مي‌زند و نفرات ملي‌پوش در باشگاه‌هاي خود مشغول تمرين هستند. ما در بازي‌هاي آسيايي به 2 نفر در استقامت جاده و يک نفر در تايم تريل احتياج داريم. بر اين اساس 4 نفر در استقامت جاده و 2 نفر را براي تايم تريل در نظر گرفته‌ايم تا از ميان آن‌ها نفرات اصلي مشخص شوند. در مورد مربي تيم ملي جاده نيز هنوز مشخص نيست چه کسي انتخاب مي‌شود اما 100 درصد داخلي خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا