گوناگون

اختصاص تسهیلات لازم به زلزله‌زدگان آبدانان

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری ایلام گفت: بالاترین میزان تسهیلات بازسازی در زلزله آبدانان پرداخت شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری، «حسین کلانتری» در نشست اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: پس از زلزله اخیر استان 25 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض جهت تعمیر و بازسازی مناطق آسیب‌دیده به اهالی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی، هوشیاری و تدبیر مدیریت ارشد استان و مسئولان دستگاه‌های ذیربط، همکاری صدا وسیما و همراهی مردم باعث عدم تلفات جانی در زلزله اخیر شد، ادامه داد: با توجه اینکه کشور ما بر روی یک منطقه زلزله‌خیز قرار دارد، رعایت اصول ایمنی و علمی در ساختمان‌سازی و سازه‌هایی که بکار می‌رود و همچنین رعایت بخشنامه 2800 برای کاهش خسارات مالی ضروری است.

معاون استاندار ایلام با تأکید بر استفاده از پوشش بیمه‌ای در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی گفت: باید زمینه‌های توسعه فرهنگ بیمه در استان و استفاده از خدمات بیمه‌ای در مقابل حوادث را فراهم کنیم.

کلانتری با اشاره به اهمیت و ضرورت نقش رسانه‌ها، در آگاه‌سازی و روشنگری با رویکرد مقابله با بلایای طبیعی گفت: مردم با مشارکت همگانی در دفاع از کیان اسلامی جان خود را فدا کردند و اینک وظیفه مسئولان است به پاس قدردانی از این جانفشانی‌ها، توسعه و آبادانی کشور را با الگوهای مردمی نهادینه شود، به طوری که مشارکت مردمی به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.

وی با تاکید بر بسترسازی در مدیریت کارآمد تصریح کرد: همان طور که مردم توانستند در کنار مسئولان در دوران دفاع مقدس با ایثار و از خودگذشتگی جنگ تحمیلی را مدیریت کنند، اکنون وقت آن است که مسئولان در کنار مردم برای نجات جان انسان‌ها و مدیریت بحران تلاش کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا