Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

گجت پوشیدنی که اختلاف زن و شوهر را پیش بینی می کند ؟

این روزها رسانه ها خبری را منتشر کرده اند که محققان در پی ساخت فناوری هستند که می تواند اختلاف زن و شوهر را پیش بینیکند ؟ در این میان چند گروه از محققان در USC  در پروژه ای برای ردیابی نشانه های اختلاف میان زوجین همکاری می کنند. هدف از این پروژه شناسایی ریشه اختلافات و کمک به رفع آن است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ساخت این گجت پوشیدنی در حالی می تواند اختلاف زن و شوهر را پیش بینی کند که زوجین شرکت کننده در این مطالعه مجهز به حسگرهای پوشیدنی و تلفن های هوشمندی شدند که اطلاعات را ثبت می کند.

این گجت پوشیدنی برای تشخیص اختلاف زن و شوهر مجهز به حسگرهای تشخیص دمای بدن و رصد فعالیت قلب بوده و در کنار آن  فایل های صوتی ضبط شده را ارزیابی می کنند.

اختلاف زن و شوهر

برای این که این گجت پوشیدنی بتواند اختلاف زن و شوهر را دقیق تر پیش بینی کند یک ماشین یادگیری نیز در کنار آن ساخته شده که می تواند رویدادهای منجر به اختلاف را با دقت ۸۶ درصد ثبت کند.

گام بعدی ساخت این پروژه استفاده از الگوریتم های ماشین یادگیری برای ایجاد نوعی مدل است. این مدل می تواند اختلافات زوجین را ۵ دقیقه قبل از وقوع پیش بینی کند.

اگر چه هدف اصلی محققان این پروژه تولید این گجت برای پیش بینی اختلاف زوجین و جلوگیری از تنش های احتمالی بین آن ها است اما باید منتظر ماند تا این گجت پوشیدنی ساخته شود تا ببینیم که آیا می تواند اختلاف زن و شوهر را پیش بینی کند یا خیر ؟

منبع   techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا