Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

کارت اعتباری جدیدی که با اثر انگشت صاحبش فعال خواهد شد

مسترکارت که شرکت ارائه کننده خدمات مالی در کشور آمریکا است به تازگی اقدام به تولید کارت اعتباری جدیدی کرده است که رمزش اثر انگشت صاحب کارت بوده و به این ترتیب دارای امنیت بالایی است . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

کارت اعتباری ساخته شده توسط شرکت مسترکارت طوری طراحی شده که کاربر در هنگام پرداخت وجه باید کارت خود را درون دستگاه گذاشته و انگشتش را در محل تعیین شده روی کارت قرار دهد به این ترتیب حسگرهای موجود روی کارت اثرانگشت فرد را تشخیص داده و در صورت برابری آن با نمونه ثبت شده عملیات پرداخت وجه را انجام خواهد داد .

اما کارشناسان می‌ گویند گرچه این روش چندان بی‌ خطا نیست اما شیوه «معقول» استفاده از اطلاعات بیومتریک است. این شرکت، تکنولوژی جدیدش را پیش‌ تر در دو دوره در آفریقای جنوبی آزمایش کرده است.

آجای بهالا، رئیس بخش ایمنی و امنیت مسترکارد، می‌ گوید : 

که تکنولوژی استفاده از اثر انگشت راحتی و امنیت را با هم به ارمغان می‌ آورد. به گفته او، این چیزی نیست که بتوان از کسی گرفت یا از رویش ساخت.

گفته می‌ شود که این کارت اعتباری جدید هم نمونه‌ ای از اثر انگشت صاحب کارت را دارند و هم یک اسکنر که اثرانگشت را ثبت کند. کارت‌ های قبلی به یک اسکنر جداگانه نیاز داشتند. برای همین فروشگاه‌ های محدودی آن کارت‌ ها را می‌ پذیرفتند. کارت‌ های جدید از این نظر ساده‌ تر هستند و می‌ توان تصور کرد که همه جا قابل پذیرشند. البته شرکت مستر کارت اعلام کرده که استفاده از اثر انگشت یا دیگر فرم‌ های بیومتریک تنها برای خرید از فروشگاه‌ هاست و خریدهای آنلاین همچنان باید با سوال‌ های ایمنی انجام شود. با این همه حسگر اثر انگشت کارت اعتباری را هم می‌ توان هک کرد.

کارت اعتباری

کارستن نول، محقق ارشد در موسسه تحقیقات امنیتی برلین می‌ گوید :

من فقط لیوان یا هر چیزی که شما پیش‌ تر لمس کرده‌ اید را لازم دارم و به همین راحتی می‌ توانم کارت اعتباری‌ تان را هک کنم. اگر هک شوید فقط نه انتخاب دیگر دارید تا دیگر هیچ حق انتخابی نداشته باشید! ( منظور این محقق ارشد از نه انتخاب دیگر تعداد انگشتان هر فرد است )

طبق گفته نول با احتیاط این تکنولوژی جدید بهتر از آن چیزی است که حالا در اختیار داریم. بیشتر کارت‌ های خرید این روزها از یک تراشه هوشمند و شماره رمزی تشکیل شده‌ اند که هر فرد فقط خودش از آن آگاهی دارد. اما شماره‌ های رمز معمولا ضعیف هستند و اثر انگشت امن‌ تر است. دلیل دیگر او برای ارجحیت دادن به استفاده از اثر انگشت این است که هیچ آدم ساده لوحی اگر یک مجرم از او خواهش کند، انگشتش را نمی‌ برد تا به او بدهد.

منبع : guruchuirer

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا