Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

رونمایی از خودرو بدون راننده فولکس بنام سدریک در نمایشگاه اتومبیل شانگهای ۲۰۱۷

کمپانی خودروسازی فولکس واگن در نمایشگاه اتومبیل شانگهای ۲۰۱۷ از خودرو بدون راننده خود بنام «سدریک» رونمایی کرد. البته این کمپانی خودروسازی در حقیقت برای نخستین بار نمونه ای از ایده طرح مفهومی خود را بصورت واقعی ساخته است. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

سدریک یک خودرو بدون راننده و مخصول مفهومی فولکس ، بگونه ای ساخته شده که مسافران تنها باید سوار آن شده و مقصد خود را به کامپیوتر موجود در اتومبیل اعلام کنند سپس خودرو بدون راننده شروع به حرکت کرده و مسافران را به مقصد می رساند. این خودرو Sedric نام دارد و همانطور که می توانید در تصاویر مشاهده کنید دارای ظاهری کاملا مدرن بوده و در میان خودروهای کنونی کمی عجیب بنظر می رسد.

خودرو بدون راننده سدریک Sedric محصولی هوشمند است که تمامی ابزار و ادوات رانندگی از آن بیرون ریخته شده به این ترتیب این خودرو می‌ تواند مسافر را بدون نیاز به دخالت انسان به مقصد برساند و حداکثر پنج نفر نیز گنجایش دارد.شکل بسیار جالب و منحصر بفرد این خودرو در کنار هوش مصنوعی بسیار پیشرفته آن، احتمال تولید آن‌ را افزایش می‌ دهد اما در حال حاضر بخاطر وجود قوانین سخت گیرانه در مورد خودروهای بدون راننده چنین چیزی دور از دسترس است.

سدریک Sedric نسل پنجم خودروهای خودران محسوب می‌ شود که وسایل هدایت انسانی را در خود ندارند و این نسل هنوز به هیچ شکلی اجازه تردد در هیچ مکانی را حتی برای آزمایش به دست نمی‌ آورد . هنوز نسل سوم خودروهای بدون‌ راننده، بدون حضور انسان پشت فرمانشان اجازه تردد ندارند و این اجازه نیز در چند شهر انگشت‌ شمار در آمریکا و اروپا برای آزمون داده شده است.

خودرو بدون راننده سدریک زیبا و عجیب، در سیستم تهویه خود یک هواساز دارد که کار تصفیه هوا و افزودن اکسیژن به آن را انجام می‌ دهد. پیش از این فولکس‌ واگن در سال ۲۰۱۶ طرح کامپیوتری و ایده‌ هایی که برای پیاده شدن در این طرح را داشت اعلام کرده بود و کسی فکر نمی‌ کرد قصدی برای ساخت نمونه واقعی آن وجود داشته باشد اما اکنون این ایده در فاصله‌ ای کوتاه واقعیت یافته است و شاید با پیدا شدن بودجه لازم، سال آینده به تولید و آزمایش هم رسیده باشد.

مسئولان  فولکس واگن در مورد خودرو بدون راننده سدریک می‌ گویند:

سدریک کودکان را به مدرسه خواهد برد و سپس والدین آن‌ها را به سر کارشان می‌برد، به صورت مستقل به دنبال یک جای پارک برای خود می‌گردد، خریدهایی که به آن دستور داده‌اید را جمع آوری می‌کند، یک بازدیدکننده از موزه را به ایستگاه بازمی‌گرداند و یک نوجوان را از باشگاه ورزشی بازمی‌گراند (تمامی این‌ها تنها از طریق فشردن یک دکمه و یا فرامین صوتی شما از طریق یک اپلیکیشن موبایلی انجام می‌گیرد) که تماما خودکار، قابل اعتماد و بدون هیچگونه خطری است.

باهم در میهن پست تصاویری از سدریک خودرو بدون راننده فولکس واگن را تماشا خواهیم کرد.

منبع    dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا