Mihanpostاخبار خودرودوچرخه

تولید دوچرخه‌ با تنه بادی توسط شرکت خودروسازی فورد

ساخت دوچرخه‌ با تنه بادی توسط شرکت خودروسازی فورد در حالی توسط مهندسان این شرکت انجام گرفته است که این برای اولین‌ بار است ، یک کمپانی موفق به ساخت نسل جدید دوچرخه شدند که بدنه آن قابلیت باد شدن و خالی شدن دارد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

طراحی و تولید تولید دوچرخه‌ با تنه بادی در حالی اهمیت پیدا میکند که شاید مهمترین دلیل عدم استفاده از دوچرخه در مناطق شهری ، مسئله بارگیری و حمل دشوار آن است. بنابراین محققان شرکت فورد برای رفع این مشکل دوچرخه‌ای از جنس الیاف “کولار” ساختند که باد درون بدنه پس از پایان دوچرخه‌سواری خالی شده و به راحتی در صندوق خودرو جای می‌گیرد.

دوچرخه‌ با تنه بادی

دوچرخه طراحی شده با تنه بادی بدین گونه است که زین ، پدال و زنجیر این دوچرخه همانند دوچرخه های معمولی هستند و باد شدنی نیستند و البته مهندسان سازنده این دوچرخه جدید می‌گویند” وقتی بدنه دوچرخه باد می‌شود آنقدر محکم است که وزن راکب را تحمل می‌کند”.

تولید دوچرخه‌ با تنه بادی با کولار انجام شده است ، که توضیح بیشتر این که کولار نام تجاری برای الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک است. این ماده بسیار مقاوم به طور معمول بصورت نخ، پارچه و یا به عنوان یک بخش در مواد کامپوزیتی عرضه می‌شود.

البته باید گفت که مهمترین کاربرد کولار در صنایع محصولات با کیفیت و گران‌قیمت است، چرا که نسبت استحکام به وزن آن در مقایسه با فولاد پنج برابر بیشتر است و مهمترین ویژگی دوچرخه‌ با تنه بادی در واقع قابلیت جایگیری در صندوق عقب خودرو است.

 

منبع  dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا