گوناگون

اخذ مجوز راه‎اندازی فن‎بازار منطقه‎ای در لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: لرستان نیازمند راه‎اندازی مراکز تحقیقاتی و فناور است و توسعه مراکز دانشگاهی آموزش محور باید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، سیدعلی نادر دهقانی در دیدار معاونین جهاددانشگاهی و استاندار افزود: جهاد دانشگاهی لرستان با همکاری معاونت‎های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی همواره در راستای توسعه استان و رفع مشکل اشتغال جوانان قدم برداشته هر چند که در این راه متحمل هزینه‎هایی نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی لرستان از اواخر سال 90 فعال شده است، بیان کرد: امسال به همت این نهاد انقلابی در استان 13 طرح پژوهشی به انجام رسید.

وی کشت گیاهان دارویی را از دیگر فعالیت‎های پژوهشی این نهاد دانست و تصریح‌کرد: در زمینی به مساحت 5000 متر گیاهان دارویی کشت شده که پیش‎بینی می‎شود از فعالیت این مزرعه تجارب خوبی برای جهاد دانشگاهی استان حاصل شود.

دکتر دهقانی عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی لرستان اضافه‌کرد: همچنین طرح مرکز مشاوره مامایی، ارائه هفت مقاله علمی در سطح ملی و ورود به مباحث فنی و مهندسی نیز از دیگر فعالیت‎های معاونت پژوهشی این نهاد به شمار می‎آیند.

وی با یادآوری برخی از فعالیت‎های حوزه فرهنگی این نهاد اظهارکرد: خبرگزاری ایسنا و ایکنای لرستان به عنوان زیرمجموعه معاونت فرهنگی در عرصه خبری بسیار موفق عمل کرده و از سایت‎های شاخص و برتر خبری کشور هستند، همچنین مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی لرستان امسال‎ با انجام 16 طرح مقام برتر کشور را کسب کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان به اجرای برنامه‎های این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش ملی “سیره علوی” در سال جاری به نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی واگذار شده و بابت این اعتماد از نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‎آباد باید قدردانی کنیم.

وی اشاره‎ای نیز به حوزه آموزشی جهاددانشگاهی لرستان داشت و ادامه‌داد: این نهاد انقلابی در بخش آموزش‎های کوتاه‌مدت به عنوان یک مرکز موفق شناخته شده است، به گونه‎ای که تاکنون 3548 فراگیر در دوره‏‎های مختلف کامپیوتر، فنی – مهندسی و… توسط اساتید این حوزه، آموزش‎های لازم را فراگرفته‎اند.

دهقانی با اشاره به فعالیت مرکز رشد فناور جهاد دانشگاهی لرستان، یادآور شد: امسال 90 ایده فناور در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان مطرح که 31 طرح از آنها پذیرش شده و همچنین تعداد شرکت‎های تحت حمایت این نهاد به 21 شرکت فن‎آور و صنعتی می‎رسد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان از اخذ مجوز راه‎اندازی فن‎بازار منطقه‎ای خبر داد و با اشاره به برنامه‎های آینده این نهاد، گفت: راه‎اندازی مرکز (مجتمع) تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان از عمده فعالیت‎های ما است تا بتوانیم با استقبال از ایده‎های نو، طرح‎های فن‎آور را به محصول قابل مصرف بیشتری تبدیل کنیم.

وی افزود: هدف جهاد دانشگاهی لرستان کار عملی و کاربردی روی پتانسیل و ظرفیت‎های استان از جمله دامپروری و کشاورزی است و مرکز تحقیقات این نهاد می‎تواند تحقق چنین اهدافی را تضمین کند.

دهقانی همچنین از راه‎اندازی مرکز مشاوره عمومی و جامع به همت حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان خبر داد و گفت: لرستان نیازمند توسعه دانشگاه و مراکز آموزش عالی آموزش‎محور و باید با راه‎اندازی مراکز تحقیقاتی و فناور تلاش شود طرح‎های نو و فن‎آور به محصول قابل عرضه به بازار تبدیل شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه صد درصد درآمدهای این نهاد در استان صرف توسعه حوزه‎های کاری و درنهایت سرمایه‎گذاری برای استان ما شود، تصریح‌کرد: انتظار و توقع داریم استانداری لرستان عنایت بیشتری به این نهاد داشته باشد و از محل‎هایی که امکان دارد برای به نتیجه رسیدن طرح‎ها به این نهاد کمک کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا