گوناگون

گیاهان دارویی لرستان به ترکیه و عراق قاچاق می‎شوند

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی لرستان گفت: یکی از روش‎های پیشگیری از قاچاق کالا به روز کردن تجهیزات فنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سرهنگ حیدرزاده در کارگروه مبارزه با قاچاق کالای استان افزود: لرستان، استان میانی کشور است که هم واردکننده و هم صادرکننده است و صادرات سوخت، دام، زغال سنگ، گیاهان دارویی، اشیاء تاریخی و… را انجام می‎دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه زغال سنگ از طریق لرستان توسط قاچاقچیان به استان ایلام و کشور چین و گیاهان دارویی نیز به کشورهای ترکیه و عراق قاچاق می‎شوند.

حیدرزاده اضافه کرد: در بحث سوخت نیاز است واحدهایی که راکد هستند شناسایی شوند تا سوخت آنها قاچاق نشود و برای پیشگیری از این امر باید واحدهای تولیدی گازسوز شوند.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی لرستان با بیان اینکه قاچاق در لرستان از طریق خودروهای سنگین، سبک و اتوبوس‎ها صورت می‎گیرد، یادآور شد: نیاز است به منظور مبارزه با قاچاق کالا با خودروهای تغییر وضعیتی برخورد شود که ناجا تنها وظیفه جریمه دارد؛ چنانچه هزینه جریمه را برای قاچاقچیان افزایش دهیم دیگر رغبت به انجام این کار نمی‎کنند.

وی با انتقاد از اینکه ناجا از تجهیزات فنی روز برخوردار نیست، تصریح کرد: یکی از روش‎های پیشگیری از قاچاق کالا به روز کردن تجهیزات فنی است.

حیدرزاده درباره ارزش ریالی کالا اضافه کرد: برای ارزش ریالی یک کالا کف بازار را در نظر می‎گیریم و در بارنامه‎ها قیمت قید شده لحاظ می‎شود.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی لرستان گفت: ارزش ریالی کالاهایی که در گمرک است مربوط به دلاری 700 تومان بوده در حالی که هم اکنون ارزش دلار 3000 تومان است و این امر باعث شده که خود به خود به قاچاقچی کمک کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا