گوناگون

ادارات اردبیل نیازهای آموزشی خود را اعلام کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالعزیز ابراهیم زاده ظهر جمعه در بازدید از مرکز علمی کاربردی شهرداری اردبیل تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی آماده تعریف دوره آموزشی متناسب با نیاز ادارات است.

وی افزود: یکی اس سیاست‌های اصلی علمی کاربردی تدریس با هدف مهارت آموزی برای اشتغال است و بر همین اساس دوره‌های مهارتی تعریف می شود.

به گفته ابراهیم زاده برخی مراکز از جمله هلال احمر، کشاورزی و گردشگری خود در بطن کار هستند و این نشان می‌دهد علمی کاربردی ارتباط تنگاتنگ بین آموزش و اشتغال ایجاد کرده است.

وی ایجاد 188 رشته شغل در این دانشگاه را در راستای این سیاست عنوان کرد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی اردبیل با 9 هزار و 275 نفر دانشجو 13 درصد از دانشجویان استان را آموزش می دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با بیان اینکه برخی دور‌ه‌ها به دلیل ضعف در فرهنگ سازی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد، اضافه کرد نمونه آن رشته اطفا حریق است.

وی افزود: علمی کاربردی شهرداری اردبیل با 200 دانشجو و 48 رشته آماده فعال سازی این رشته است و ضروری است شهرداری‌ها نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه این دانشگاه با 20 مرکز در چهار شهرستان حضور آموزشی دارد، اضافه کرد: در اردبیل، خلخال، گرمی و پارس آباد دانشگاه داریم.

وی افزود: از این تعداد پنج مرکز خصوصی، هشت مورد دولتی و هفت مورد عمومی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ادامه داد: در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت فرهنگ و خدمات و هنر 60 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی و 40 درصد در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

وی مجموع زیربنای فضاهای فیزیکی این دانشگاه در سطح استان را 52 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: به طور میانگین هر دانشجو برخوردار از 6.5 متر مربع فضا است.

ابراهیم زاده با بیان اینکه از 20 مرکز، پنج مورد استیجاری هستند، اضافه کرد: با هدف توسعه فضاهای فیزیکی احداث دانشکده تربیت مدرس را در برنامه ها داریم.

وی خواستار حمایت مالی در تحقق این پروژه شد و افزود: هدف علمی کاربردی اردبیل تخصصی تر شدن بیش از پیش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا