گوناگون

ارایه تخفیف ویژه به کشاورزان موفق از راهکارهای توسعه بیمه مزارع است

81146110 5664008

ˈعلی بایگانهˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش سطح مزارع بیمه شده استان افزود: باتوجه به اهمیتی که صندوق بیمه به مدیریت مزرعه می دهد بنابراین کشاورزان موفق و ضعیف نباید به طور یکسان دیده شوند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه، کشاورزان موفق و ضعیف را با یک معیار می سنجد اضافه کرد: ارایه تخفیف ویژه به کشاورزان موفق زمینه کاهش هزینه ها را فراهم کرده و کشاورزان را به افزایش سطح مزارع زیر پوشش بیمه تشویق می کند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ریسک بخش کشاورزی بالا است بنابراین مهمترین عامل پایداری کشاورزان افزایش حمایت های دولتی است.

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یکی از مهمترین عوامل کاهش سطح مزارع بیمه شده این استان را نارضایتی کشاورزان از عملکرد بیمه در پرداخت غرامت ها عنوان کرد.

بایگانه افزود: تاخیر در اعلام تعرفه بیمه، از دست دادن زمان کشاورزان و تغییر در قیمت حق بیمه کشاورزان از دیگر عوامل کاهش سطح بیمه مزارع در استان است.

وی در ادامه یادآور شد: سطح مزارع زیر پوشش این استان در سال گذشته 262 هزار و 128 هکتار بوده که این میزان امسال به 169 هزار و 989 هکتار کاهش یافته است.

سطح اراضی زیرکشت کشت های پاییزه استان همدان 498 هزار و 650 هکتار است.

85 هزار و 500 هکتار از این اراضی زیر کشت گندم آبی، 327 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم، 36 هزار هکتار زیر کشت جو آبی و 44 هزار هکتار زیرکشت جو دیم و شش هزار و 150 هکتار آن نیز زیر کشت کلزا است.

7521/576

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا