گوناگون

ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری بانک ها در دستور کار است

81152887 5675333

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، از آنجایی که یکی از الزامات توسعه خدمات بانکداری، افزایش ظرفیت و پایداری زیرساختهای بانکی است، این شرکت به عنوان مجری و مشاور شبکه یکپارچه بانکی، پیشنهاد ارتقاء سامانه های مرکزی بانک صادرات ایران را به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری به مدیریت آن ارائه کرد که با استقبال مسئولان مربوطه مواجه شد.

اجرای پروژه مذکور که از حدود پنج ماه پیش در حوزه تأمین تجهیزات سخت افزاری و سه ماه پیش در حوزه تغییرات نرم افزاری برنامه ریزی و آغاز شده بود، با تامین بخش اول Main Frame های جدید بانک صادرات ایران توسط شرکت خدمات در نیمه اول فروردین ماه سال جاری، وارد فاز اجرایی شد.

برگزاری نشست ها و جلسات متعدد تخصصی و با در نظر گرفتن تمامی حساسیت ها و تبعات آن اجرای پروژه طی روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت ماه جاری به مرحله اجرا درآمد.

خدا رحمی عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران پس از اجرای پروژه ضمن ابراز خشنودی از روند اقدامات صورت گرفته گفت: این ارتقاء با توجه به شرایط تحریم تا حدودی با تاخیر انجام شد، اما با اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت، امیدواریم شعب بانک با سیستم های جدید، با کمترین میزان مشکلات نسبت به ارائه خدمات بانکی اقدام کنند.

وی همچنین تاکید کرد: تعاملات بانک و شرکت خدمات انفورماتیک در بالاترین و مطلوبترین وضعیت خود قرار دارد و خوشبختانه با سطح تعاملات موجود، امید می رود که بیش از پیش زمینة مناسب برای اقدامات بزرگ و تحولات چشمگیر در بانک ها فراهم شود.

بنابراین گزارش، با اجرای این پروژه، علاوه بر ارتقاء ماشین های مرکزی بانک صادرات ایران که منجر به افزایش هشت برابری توان پردازش سیستم های مرکزی سپهر شد؛ نسخه سیستم عامل و پایگاه های داده و همچنین CICS بانک نیز به آخرین نسخ موجود ارتقاء پیدا کرده و ضمن افزایش قابل توجه سرعت انجام تراکنش ها و کاهش زمان اجرای عملیات شبانه، بستر لازم جهت راه اندازی سامانه مدیریت کانال در بانک صادرات ایران نیز فراهم شد.

شعب بانک مذکور پس از اعمال مجموعه گسترده ای از تغییرات انجام شده در سامانه های مرکزی سپهر، از هفتم اردیبهشت ماه بدون هیچگونه مشکل بازدارنده، سرویس دهی معمول خود را آغاز کردند که این مهم، شاید در نوع خود رکوردی کم سابقه در اجرای پروژه های ارتقاء شرکت خدمات انفورماتیک باشد.

اقتصام**1574**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا