Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریعمومیگوناگون

ازدواج با ربات دست ساز توسط یک مهندس چینی + عکس

ازدواج با ربات دست ساز توسط ژنگ جیاجیا ۳۱ ساله اهل کشور چین که یک مهندس هوش مصنوعی است در حالی صورت گرفته است که وی پس از دو ماه جستجو ناموفق برای یافتن همسر ایده آل برای زندگی مشترک ،در عین ناباوری به فکر ازدواج با ربات دست ساز خود افتاد. او پس از مدت کوتاهی دست بکار شد و ربات ینگ ینگ را اختراع کرد و اکنون نیز او را به همسری اختیار کرده . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

ازدواج با ربات دست ساز اگر چه کار غیر معقول و نامتعارفی است اما اکنون شرکت هایی وجود دارند که با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به تولید ربات هایی از انسان مصنوعی در انواع مرد و زن کرده اند و البته کم و بیش خبر ازدواج غیر رسمی تعدادی از انسان ها با این گونه از ربات نیز به گوش ما خورده است .

اما این بار یک مهندس چینی به نام ژنگ جیاجیا ربات ینگ ینگ را مطابق با سلیقه خود طراحی کرده و اکنون ازدواج با ربات دست ساز خود وی را سوژه رسانه ها کرده است.

ازدواج با ربات دست ساز توسط ژنگ جیاجیا ۳۱ ساله در حالی خبرساز شده است که به گفته یکی از دوستان این مهندس ، ژنگ جیاجیا همیشه از رفتار آزار دهنده خانواده‌ اش و فشار های آن ها برای ازدواج شکایت داشت و به همین دلیل از مدتی پیش جستجوی خود برای یافتن همسری مناسب را آغاز کرد . اما پس از دو ماه جستجو در این امر ناموفق بود . و سرانجام به همین دلیل ینگ ینگ با هوش مصنوعی طراحی کرد .

ژنگ جیاجیا در نهایت با پوشیدن کت و شلوار مشکی دامادی و با دعوت از مادر و دوستانش ، مراسم ازدواج خود با ربات ینگ ینگ را در شهر هانگژو برگزار کرد. در این مراسم، ژنگ با بستن پارچه قرمز به گردن ینگ ینگ، مراسم ازدواجشان را مطابق سنت‌ های محلی برگزار کرد. البته باید گفت که چنین ازدواج هایی هنوز در هیچ کشوری به رسمیت شناخته نمی شوند اما احتمالا باید در سالهای آینده و پیشرفت بشر در زمینه هوش مصنوعی منتظر خبر رسمیت ازدواج انسان با ربات نیز باشیم .

به گفته دیوید لوی David Levy یک محقق بریتانیایی هوش مصنوعی ، روبات ها با امکان برقرار کردن گفتگوی هوشمندانه ، ابراز احساسات و پاسخ دهی به احساسات و عواطف انسان ها در آینده ای نزدیک تا جایی شبیه به انسان خواهند شد که بیشتر به یک نژاد جدید انسان می مانند ممکن است این گفته مانند داستان های علمی تخیلی به نظر برسد، اما لوی می گوید که این امری است که نوع بشر در طی چند دهه اخیر مدام به سوی آن حرکت کرده است.

اما جالب است بدانید که چین یکی از کشورهایی است که بیشترین شکاف جنسیتی را دارا بوده و عدم تعادل جنسیتی به شدت در این کشور قابل رویت است و همین مسئله شاید باعث رواج  ازدواج با یک ربات در آینده شود . طبق آخرین آمار به ازای هر ۱۱۳.۵ مرد مجرد، ۱۰۰ زن مجرد در چین وجود دارد که این مسئله به دلیل تقاضاها برای سقط جنین دختر و سیاست تک فرزندی بوجود آمده است .

باهم در میهن پست تصاویری از ربات ینگ ینگ همسر غیر رسمی ژنگ جیاجیا را تماشا خواهیم کرد .

منبع    bangkokpost

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا