گوناگون

از گذرگاه کدام شهید به خانه خود می‌رسید؟

کوچه‌هایمان را بنام شهدا کردیم تا هر وقت نشانی منزل‌مان را می‌دهیم بدانیم که از گذرگاه کدام شهید با آرامش به خانه می‌رسیم.

کوچه شهید زیبایی، کوچه شهید منصوری، کوچه شهید محمدزاده، کوچه شهید یزدانی، کوچه شهید رضایی و چه تعداد بسیارشهدایی که نام و نشانی کوچه‌های شهرمان است، کوچه‌هایی که نشانی خود را با نام یک شهید آذین بسته‌اند.

کوچه‌های شهرهای کشور سرافرازمان ایران، نشانی خود را از نام شهدایی گرفته‌اند که روزی به نشان غیرت و مردانگی و مقاومت در برابر دشمن متجاوز جان خود را فدا کردند.

هشت سال جنگ نابرابر ایران با دشمن بعثی، دشمن متجاوزی که روزی تا بن دندان مسلح و با آمادگی و حمایت استعمارگران برای اشغال ایران آمده بود، بی‌خبر از آن که ایران مهد دلیرانی است که با کمترین سن، شیرمردانی از سرزمین ایثار هستند.

شیرمردانی که از نقطه، نقطه سرزمین ایران برخواستند و با خون خود به مقابله با دشمن نامرد رفتند، از نوجوان تا مرد مسن؛ اگر چه دشمن کیلومترها از خانه و کاشانه آنان دور بود اما وجب به وجب از خاک ایران را جزئی از وجود خود می‌دانستند و در میادین جنگ حاضر شدند تا حضور دشمن را از خاک کشور خود محو کنند.

هشت سال دفاعی که اجازه ندادند حتی یک وجب از سرزمین‌شان به تاراج رود، اگرچه در این جنگ ناجوانمردانه چه بسیار خانواده‌هایی که چندین جوان و نوجوان آنان جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و آن را تقدیم کردند.

دلیرمردانی که در زمان مبارزه با دشمن در بین آنان حرفی از پُست و مقام نبود، همه یکرنگ و یک دل پشت به پشت هم دادند و دشمن را از شهرهای تصاحب شده همچون خرمشهر به بیرون راندند.

دلیرمردانی که رفتند و فقط نامی و پلاکی و شاید تکه استخوانی از آنان بازگشت و اکنون که سال‌ها از آن جنگ تحمیلی می‌گذرد هنوز هم کوچه‌های شهرمان بوی شهدا را می‌دهد و هنوز هم چه بزرگ مردان کوچکی که بر روی دوش شهرهای ایران بی‌هیچ نام و نشانی تشییع می‌شوند و هر بار نام ایران را در گمنامی خود نامدار می‌کنند.

فرمانده سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی، گفت: بیش از 50 هزار رزمنده از خراسان شمالی در دفاع مقدس شرکت داشته‌اند.

حسینعلی یوسفعلی‌زاده ادامه داد: خراسان شمالی 2772 شهید را تقدیم کشور کرده است که از این تعداد پنج نفر شهیده بوده‌اند.

وی گفت: 6000 رزمنده جنگ در خراسان شمالی به افتخار جانبازی از پنج درصد تا 90 درصد نائل شده‌اند.

یوسفعلی‌زاده گفت: این ظرفیت بسیار بالایی است و نشان دهنده همکاری مردم با منویات حضرت امام(ره) است.

وی گفت: در حال حاضر نیز بیش از 37 درصد از جمعیت واجد شرایط در شهرستان‌های استان عضو بسیج هستند که در سه شهرستان استان این رقم بیش از 40 درصد است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا