گوناگون

ساخت‌وسازهای شهری باید بر اساس هویت حکومت اسلامی باشد

معاون امورعمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر اینکه ساخت‌وسازهای شهری باید بر اساس هویت حکومت اسلامی باشد، اظهار کرد: شهرداری‌ها نباید از محل اجرای ماده 100 قانون شهرسازی و تخلف ساخت‌وساز شهری به دنبال کسب منبع درآمد باشند، چراکه باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرقانونی و بی‌رویه گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گردهمایی آموزشی تخصصی کمیسیون ماده 100، وظایف، کارکرد، قوانین و مقررات شهرسازی و معماری با حضور مدیران و معاونان شهرسازی و معماری استانداری‌ها و مشاور مرکز آموزش و پایش راهبردی وزارت کشور در شهرستان سرعین برگزار شد.

گودرزی، مشاور مرکز آموزش و پایش راهبردی وزارت کشور در ابتدای این مراسم بر ضرورت گسترش تعامل بین وزارت کشور و دفاتر فنی استانداری‌ها تاکید کرد و گفت: وزارت کشور از برگزاری نشست‌های آموزشی تخصصی به صورت منطقه‌ای در سطح کشور استقبال می‌کند.

علی آذرنژاد، معاون عمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر جلوگیری از روند بی‌رویه‌ی ساخت‌وسازها درسطح استان، گفت: شهرداری‌ها نباید از محل ماده 100 قانون شهرسازی و عوارض تخلف ساخت‌وساز غیرقانونی به عنوان منبع درآمد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پیش از تشکیل پرونده تخلف در کمیسیون ماده 100 باید جلوی ساخت‌وساز بی رویه گرفته شود، اظهار کرد: ساخت‌و ساز در حاشیه شهرها علاوه بر اینکه نمای شهری را تخریب می‌کند، منجر به بروز مشکلاتی می‌شود به طوری که در زمان وقوع زلزله خدمات‌رسانی به این مناطق بسیار دشوار خواهد بود.

آذرنژاد با اشاره به اینکه شهرداری‌ها طرح‌های جامع عالی و تفصیلی را با هماهنگی راه و شهرسازی مطالعه می‌کنند، افزود: زمانی که این طرح‌ها تصویب می‌شوند شمار پرونده‌های کمیسیون ماده 100 افزایش می‌یابد در حالی که باید با نهایت دقت برنامه‌ریزی شوند تا از تعداد تخلفات کاسته شود.

معاون عمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر همسویی فعالیت دفاتر فنی شهرسازی با معماری شهرها و ساخت‌وسازها اظهار کرد: در ساخت‌وساز شهری باید بر هویت حکومت اسلامی توجه شود.

عاطف ناصری، فرماندار سرعین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان سرعین 5000 نفر جمعیت دارد در حالی که در طول سال هشت میلیون گردشگر به این شهر توریستی سفر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این گردهمایی مدیران فنی استانداری‌ها به ارائه پیشنهاد و انتقاد در خصوص کمیسیون ماده 100 قانون شهرسازی و معماری شهری پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا