گوناگون

استانداران ادوارمختلف کهگیلویه وبویراحمد وارد این استان شدند

81205675 5768688

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور در مرقد مطهر گلزار شهدای یاسوج و تجدید میثاق با آرمان های شهدا ، نشست های تخصصی با استاندار و سایر مسوولان اجرایی و حضور در شورای اداری استان از برنامه های مهم یک روزه استانداران ادوار مختلف کهگیلویه بویراحمد است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: استفاده از تجربه مدیریتی 35 ساله استانداران و تبادل افکار مدیریتی در راستای توسعه همه جانبه استان از مهمترین اهدف و رویکرد برگزاری همایش استانداران ادوار کهگیلویه وبویراحمد است.

جلیل حسنی با بیان اینکه این همایش با همکاری مجمع استانداران ادواری جمهوری اسلامی ایران و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود، افزود: از 17 استاندار ادوار این استان 13 نفر از آنان در این استان حضور یافتند.

وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخوداری از منابع ملی و طبیعی و بسترهای لازم در زمینه توسعه گردشگری، نیروی انسانی جوان و توانمند،موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی متنوع ولی همچنان از نظر شاخص های توسعه ای در ابعاد مختلف در ردیف استان های محروم کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: بررسی علل و عوامل توسعه نیافتگی و رفع موانع موجود در این مسیر و نیز ارایه پیشنهادها و راهکارهای لازم در راستای استفاده مطلوب از ظرفیت های بالقوه و شکوفایی این توانمندی ها از ضروریاتی است که با حضور مدیران ارشد این استان در 35 سال اخیر به آن پرداخته خواهد شد.

دبیر همایش استانداران پس از انقلاب کهگیلویه وبویراحمد افزود: در حوزه اقتصادی نیز هم اندیشی برای رفع موانع و محدودیت ها و چگونگی بهره بردای از ظرفیت های فعلی در بخش کشاورزی،جنگل ها و مراتع، روان آب ها، منابع معدنی ، گسترش صنایع کوچک و بزرگ در راستای ایجاد مشاغل و کاهش بیکاری، افزایش تولید و ایجاد درآمد و نیز افزایش سطح رفاه مردم استان مدنظر است.

حسنی بررسی تأثیر عوامل فرهنگی، مسایل طایفه ای و قبیله ای، فعالیت های سیاسی و شبه سیاسی، تعاملات اجتماعی و بافت سنتی غالب بر ابعاد مختلف اجتماعی و تضادهای ایجاد شده بر وضعیت موجود را از سایر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی اظهار کرد: احمد هومن، علی اکبر نیک روش، محمد تقی لواسانی، محرمعلی کفافی، عباس میرزا ابوطالبی، علی قنبری، علی صوفی، صمد رجا، علی اکبر اولیا، کریم شورانگیز، اسماعیل دوستی، سید مسعود حسینی، قوام نوذری، اکبر نیکزاد و سید حسین صابری استانداران ادوار مختلف این استان بودند.

حسنی ابراز داشت: کمترین زمان خدمت مربوط به احمد هومن در دولت موقت و بیشترین مدت خدمت مربوط به کریم شورانگیز با چهار سال و 13 روز در این استان بوده است.

وی تاکید کرد: تمامی این استانداران سابق به عنوان نماینده ارشد دولت های مختلف برای توسعه و شکوفایی استان دارای برنامه کاری و تلاش بوده اند که برگزاری این نشست برای هم اندیشی و تبادل نظر برای توسعه استان از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

671/7530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا