گوناگون

استاندار آذربایجان غربی: باید با جذب سرمایه گذاری ها زمینه اشتغال جوانان فراهم شود

81152108 5674020

به گزارش ایرنا، قربانعلی سعادت روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری میاندوآب با بیان اینکه سن ازدواج در میان جوانان بالا رفته است و جوانان به دلیل مشکلات مالی قادر به تشکیل خانواده نیستند افزود: تکلیف مسوولان را در ایجاد زمینه اشتغال و جذب سرمایه گذاری در استان سنگین عنوان است و باید تمامی امکانات موجود را برای جذب سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال در استان بکار ببندیم .

وی اظهار کرد: بودجه اختصاص یافته به استان نیز پیش بینی شده است تا در راستای اشتغال و سرمایه گذاری در طرح هایی بکار گرفته شود که امکان اتمام آنها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به فعال ساختن آموزش های کاربردی در استان برای آموزش فارغ التحصیلان دانشگاه ها گفت: پیش بینی شده است تا با تشکیل دوره های آموزشی مختلف این افراد را برای شغل هایی که در سطح استان مورد نیاز است آموزش داده و جوانان را با آمادگی لازم وارد بازار کار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ علاقه ای به اعمال سلایق سیاسی خود در استان دارد افزود: همه بدانند که نماینده دولت در این استان بدنبال علم کردن پرچم هیچ حزب و گروهی نیست.مهمترن هدف من در زمان حاضر بهبود شرایط زندگی مردم و بویژه جوانان است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با همدلی و وحدت کارش را آغاز کرده و به پیش می برد یادآور شد: هرچند که دولت یازدهم دولت ثروتمندی نیست ولی دولت خردمندی است و به خوبی می داند برای توسعه و آبادانی کشور از چه مسیری حرکت کند.

سعادت با بیان اینکه توسعه استان نیازمند یک عزم ملی و مشارکت همگانی است گفت: دولت آقای احمدی نژاد دولت پولدار و ثروتمندی بود و اعتبارات خوبی را در سفرهای استانی به طرح های مختلف تخصیص می دادند ولی به دلیل قطعنامه هایی که در زمان آن دولت علیه کشورمان وضع شد عملا دست و پای دولت فعلی بسته شده و طرح ها ناتمام مانده است .

وی بدهی دولت به پیمانکاران را در این استان در زمان فعلی یک هزار و 700 میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی اختصاص یافته را در سال جاری تنها 218 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با چنین شرایطی چندین سال باید فقط این بدهی ها را پرداخت کرده و از اجرای طرح های جدید پرهیز کنیم .

سعادت افزود: پیش بینی شده طرح هایی که از بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند به اتمام رسیده و طرح های دیگر را برای اتمام به بخش خصوصی واگذار کنیم .

وی همچنین از ایجاد یک منطقه آزاد اقتصادی در محدوده ای بین شهرهای میاندوآب، بوکان، تکاب و شاهین دژ نیز خبر داد و اضافه کرد: ایجاد این منطقه اقتصادی هم اکنون برای مطالعه به یک شرکت معتبر واگذار شده است .

استاندار آذربایجان غربی گفت: با ایجاد این منطقه آزاد تمامی فعالان اقتصادی جنوب استان می توانند از مزایای آن که مهمترین آن جذب سرمایه گذاری و اشتغال است استفاده کنند .

وی در زمینه انتصاب فرمانداران جدید در استان نیز یادآور شد: تلاش شده است تا از نیروهای بدنه وزارت کشور و استانداری برای انتخاب این فرمانداران که کاملا مسلط به امور باشند استفاده شود .

سعادت گفت: این تصمیم به دلیل بها دادن به کارشناسان شاغل در بدنه وزارت کشور و استفاده از نیروهای خبره و کاربلد اتخاذ شده است .

در این مراسم نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و مسوولان این شهرستان نیز حضور داشتند .

در این مراسم سیف اله مطلبی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری میاندوآب معرفی و از خدمات حمید جلالی فرماندار اسبق این شهرستان قدردانی

شد .

شهرستان میاندوآب با بیش از 250 هزار نفر جمعیت بزرگترین شهرستان جنوب آذربایجان غربی محسوب می شود .

584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا