گوناگون

استاندار ایلام: بخش کشاورزی در سفر دولت به طور ویژه دیده شود

81147912 5666764

ˈمحمدرضا مرواریدˈ روز جمعه در حاشیه دیدار وزیر جهادکشاورزی از طرح های آب و خاک دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص افزایش اعتبارهای طرح های توسعه کشاورزی تاکید کرد: به طور قطع در سفر هفته آینده هیات دولت به استان ایلام ظرفیت های بخش کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اعتبارهای بخش کشاورزی استان امسال جهش و رشد چشمگیری خواهد داشت و دولت به این مهم توجه ویژه خواهد کرد.

استاندار ایلام یادآور شد: بخش بزرگ کشاورزی استان به سبب نگاه غیرکارشناسی دولت گذشته با مسائل فراوانی دست به گریبان بوده اما اکنون مهمترین و بزرگ ترین مشکل ایلام مقوله خشکیدگی درختان بلوط است.

مروارید گفت: برای کاهش این بحران و زیان های جبران ناپذیر ناشی از آن تلاش های همگانی گسترده ای با کمک مردم طبیعت دوست ایلام انجام شده و انتظار مسوولان و جامعه استان این است که بودجه ملی و اعتبارهای کلانی برای رسیدگی فوری به وضع زار جنگل های ایلام اختصاص داده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان کرد: با افزایش بودجه های ملی و اجرای طرح های آبخیزداری به یقین می شود درختان بلوط را از نابودی نجات داد.

پدیده ریزگردهای عربی، خشکسالی های پی در پی، آفت و بیماری های ذغالی و سوسک چوب خوار در کنار تغییرهای اقلیمی در این سال ها 100 هزار هکتار از جنگل های بلوط استان ایلام را نابود و خشک کرده است.

این حجم گسترده از خشکسالی برابر با یک پنجم از مجموع گستره جنگل های ایلام است.

وزیر جهاد کشاورزی به همراه رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پنجشنبه شب وارد استان ایلام شد.

بررسی مسائل، مشکلات و ظرفیت های بخش کشاورزی در حضور استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران این بخش از جمله هدف ها و برنامه های سفر محمود حجتی و خداکرم جلالی به ایلام بود.

سرکشی از طرح های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان های ایلام، مهران و دهلران از دیگر برنامه های سفر دو روزه وزیر و قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان به شمار می رود. ک/2

7175/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا