گوناگون

استاندار خراسان شمالی: زیرساخت فناوری استان در حد مطلوبی است

81167155 5701043

به گزارش ایرنا، ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ روز شنبه در آیین آغاز پیوستن 103 روستای این استان به شبکه اینترنت پرسرعت، که با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری صورت گرفت، به نقش غیرقابل انکار فناوری اطلاعات در همه شوون زندگی امروزی اشاره کرد.

وی در این مراسم که در روستای رویین اسفراین برگزار شد، افزود: نمونه بارز این تاثیر را در ثبت نام هدفمندی یارانه ها در استان شاهد بودیم که با کمترین مشکل از خدمات این زیرساختها بهره گرفته شد.

پرویزی از مسوولان ادارات و نهادهای این استان خواست تا با فراهم کردن زیرساختهای خدمات رسانی بیشتر از طریق اینترنت، این فرایند را گسترش دهند تا فضای بهتری برای استفاده مردم از فناوری های امروزین فراهم شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، زندگی بدون بهره گرفتن از فناوری اطلاعات در عصر کنونی را غیرممکن خواند و گفت: وسعت اطلاعات باید توسعه فکر و اندیشه را به دنبال داشته باشد اما متاسفانه گاه این وضعیت اثرات عکس داشته است.

ˈقاسم جعفریˈ فضای مجازی را فرصتی دانست که نیاز به مدیریت دارد و افزود: اگر چنین نشود این فرصت به سونامی بنیان برافکنی تبدیل می شود که همچون سیل همه چیز را ویران خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی نیز گفت: طرح واگذاری اینترنت پرسرعت در 103 روستای این استان با 12 میلیارد و 360 میلیون ریال اعتبار از محل سفر رهبری در استان اجرایی شده است.

ˈسیدعلی صولتیˈ گفت: با اعتبار 5 میلیارد ریال از همین محل پهنای باند مخابراتی استان افزایش پیدا کرده و طرحهای نیمه تمام فیبر نوری نیز با 90 درصد پیشرفت فیزیکی، با اعتباری افزون بر 4 میلیارد ریال در حال اجراست. ک/2

7183/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا