گوناگون

استاندار سیستان‌وبلوچستان:هیچ‌کس در نظام اسلامی مافوق قانون نیست

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: اجرای قانون با رفتار قانونی و مزین به اخلاق و نرمی از افکار مردم رسوب‌زدایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، مهندس علی اوسط هاشمی در همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی استان اظهار کرد: قانون با تبعیض منافات دارد و اگر تبعیض وجود داشته باشد قانون را بی‌اثر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما باید در بین مردم و برای مردم باشیم، گفت: حکومت قدرتمند، مردمی قدرتمند دارد.

نماینده عالی دولت در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: استفاده خودسرانه و مستبدانه از قدرت مردود است و هیچ‌کس حق ندارد خود را برتر از قانون بداند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه در نظام اسلامی هیچ‌کس در برابر قانون بر دیگری برتری ندارد، اظهار کرد: صلاحیت و اختیارات همه مسئولان نظام برگرفته از قانون است و هیچ کس مافوق قانون نیست.

وی افزود: اجرای قانون با رفتار قانونی و مزین به اخلاق و نرمی از افکار مردم رسوب‌زدایی می‌کند.

هاشمی اظهار کرد: بودن بر مدار قانون با اعتمادسازی و تعهد اجتماعی با درک درست از جامعه‌ای که به آن خدمت می‌کنیم باعث می‌شود مردم تا پای جان یار و حامی نظام باقی بمانند.

وی با تاکید بر اینکه مجریان قانون باید به همه افراد جامعه نگاهی برابر و یکسان داشته باشند، گفت: اندیشه برابری همه افراد جامعه در برابر قانون به تکریم و احترام به قانون عمومیت می‌بخشد.

رئیس شورای تامین سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: اگر ماموری از اختیارات خود سوءاستفاده کند یا دچار خطا یا اشتباهی شود مطمئنا باید پاسخگو و تسلیم رای قانون باشد.

استاندار گفت: اگر حضور هوشمندانه و مسئولانه و دقت خطیر و دیده‌بانی درست نیروهای انتظامی و امنیتی نباشد، تدابیر دولت برای تامین امنیت به راحتی به بار نخواهد نشست.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار در گروی امنیت پایدار است، افزود: تعریف از امنیت صیانت از حضور مسئولانه مردم در همه عرصه‌ها و دفاع از کیان و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است.

هاشمی گفت: مردم ایران از همان آغاز انقلاب تا دوران دفاع مقدس و پس از آن با حضورشان به نظام اقتدار و قوت بخشیده‌اند و اقتدار امروز نظام از حضور مردم است.

وی افزود: نگاه متفاوت جهان به کشور ما ناشی از حضور و ارتباط تنگاتنگ مردم با رهبران و منتخبان خود است. بسیاری از کشورها به دلیل فاصله داشتن از مردم علیرغم برخورداری از ارتش قوی و تکنولوژی و تجهیزات مدرن نظامی نسبت به حیات خود دغدغه دارند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر اینکه کشورداری ما در گروی مردمداری است، گفت: ما به امنیت مردم محور و جامعه محور می‌اندیشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا