گوناگون

استاندار همدان:بانک های خصوصی از سرمایه های خود برای کمک به دولت استفاده کنند

81199081 5757176

به گزارش ایرنا ˈمحمد ناصر نیکبختˈشامگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود:هم اکنون بیشترین سپرده گذاری ها نزد بانک های خصوصی قرار دارد اما این بانک ها کمکی به دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ندارند.

وی عنوان کرد:اگر تنها بانک های دولتی و نیمه دولتی برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند با مشکل مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد:درخواستی برای عملی شدن این موضوع از سوی مسوولان امر تنظیم شود تا در جلسه استانداران با دولت این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با تقدیر از بهبود عملکرد بانک تجارت در پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی و صنعتی عنوان کرد:200 میلیارد ریال توسط این بانک برای سه واحد تولیدی و صنعتی استان به عنوان سرمایه در گردش اختصاص یافت.

وی ادامه داد:سقف اختیارات این بانک نیز از 27 میلیارد ریال به 50 میلیارد ریال افزایش یافته و 400 میلیون دلار ارز نیز توسط این بانک به واحد پتروشیمی ابن سینا ارائه خواهد شد.

وی افزود:هر فردی که برای ایجاد اشتغال در استان قدم بردارد کار بزرگی را به انجام رسانده است زیرا اشتغال امروزه به مهمترین دغدغه جامعه تبدیل شده است.

وی با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) عنوان کرد:سربازان گمنام امام زمان(عج)کسانی هستند که بدون هیچ منت و اغراقی سکان حفاظت و امنیت کشور را به دست گرفته اند.

استاندار همدان گفت:امنیت و نظم حاکم بر جامعه مدیون و مرهون تلاش های این افراد است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید حفاظت ازمحیط زیست جایگاه ویژه ای دارد افزود:حفاظت و اهمیت به محیط زیست یکی از شعار های دولت تدبیر و امید است.

مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این کارگروه گفت:119طرح نیازمند اعتبار کمتر از یک میلیارد ریالی در سطح استان وجود دارد که این تعداد شامل طرح های خود اشتغالی و مشاغل خانگی استان نیست.

ˈمسعود اقلامیˈافزود:این طرح ها بیشتر طرح های تولیدی و کشاورزی هستند که شش مورد ازآنها مربوط به شهرستان تویسرکان،10 مورد اسدآباد، 26 مورد بهار،9 مورد کبودرهنگ،17 مورد ملایر،18 مورد همدان،هفت مورد نهاوند،شش مورد رزن و یک مورد نیز مربوط به شهرستان فامنین است.

پرداخت تسهیلات 50 میلیون ریالی به کشاورزان به منظور نصب کنتور به منظورکنترل آب چاه های کشاورزی در سطح استان همدان نیز در این کارگروه تصویب شد.

7530/551/506

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا