گوناگون

استاندار گیلان: امنیت یکی از مولفه‌های توسعه پایدار است

استاندار گیلان وجود امنیت را از مولفه‌های توسعه پایدار در جامعه عنوان و اظهار کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید و به برکت حضور نیروهای نظامی و انتظامی، استان گیلان از آرامش و امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان عصر چهارشنبه در دیدار با دانشجویان ارشد دوره 21 دافوس نیروی انتظامی، امنیت کشورمان را در مقایسه با کشورهای همسایه و منطقه و خاورمیانه بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: امنیت از نعمت‌های الهی است و امنیت بوجود آمده در کشور موجب شده تا مدیران اجرایی کشور با آرامش خاطر در جهت خدمت‌رسانی به مردم و توسعه و آبادانی کشور تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نشاط، بالندگی و همبستگی جامعه در سایه امنیت شکوفا می‌شود، افزود: امنیت بوجود آمده در کشور مرهون شهادت، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی نیروهای نظامی و انتظامی است که در خدمت نظام و جامعه هستند؛ در واقع جایگاه نیروی نظامی و انتظامی و تلاش‌های آشکار و پنهان سربازان گمنام امام زمان(عج) در برقراری امنیت جامعه برکسی پوشیده نیست.

استاندار گیلان وجود امنیت را از مولفه‌های توسعه پایدار در جامعه عنوان و اظهار کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید و به برکت حضور نیروهای نظامی و انتظامی، استان گیلان از آرامش و امنیت بسیار خوبی برخوردار است و مدیران استان در کمال تعامل، رأفت، صمیمیت و هماهنگی، هم‌صدا و هم‌سو در جهت خدمت‌رسانی به مردم و منافع استان در تلاش هستند .

نجفی با اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای استان در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: وجود طبیعت زیبا، مواهب الهی و پتانسیل بالا در عرصه‌های مختلف موقعیت منحصر به‌فردی را برای استان بوجود آورده و این استان را به استانی بی‌نظیر تبدیل کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه گیلان از طریق دریا با کشورهای آذربایجان، داغستان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان ارتباط مسافری و باری دارد، گفت: در عصر حاضر کشوری که دارای حمل و نقل دریایی و کشتیرانی است، از بهره اقتصادی بیشتری برخوردار است، متاسفانه مسئولان استانی از ظرفیت دریا در جذب گردشگر نیز بی‌بهره هستند.

وی کشاورزی را از دیگر پتانسیل‌های توسعه‌ای پیش روی گیلان خواند و اظهار کرد: کیفیت و طعم برنج گیلان در میان گونه‌های برنج دنیا بی‌همتاست، همچنین چای گیلان تنها چای ارگانیک و بدون سموم شیمیایی است، زیرا مزارع چای کشورهایی نظیر هندوستان، سریلانکا و… عموما در مناطق گرمسیر وجود دارد اما در گیلان مزارع چای در دامنه‌های البرز و هوایی معتدل واقع شده و نیاز به سم‌پاشی ندارد.

استاندار گیلان با اشاره به غفلت مدیران اجرایی در آمایش سرزمینی، اظهار کرد: برنامه آمایش سرزمینی استان گیلان در قالب برنامه ششم طی ماه آینده آماده می‌شود.

وی بیکاری موجود در گیلان را به دو حوزه تصمیم‌گیران داخلی و عدم سرمایه‌گذاری خارجی مرتبط دانست و گفت: وضعیت فعلی گیلان در بخش اشتغال، توسعه و سرانه درآمد رضایت‌بخش نیست؛ لذا با تامین امنیت اقتصادی در گیلان و اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذار خارجی می‌توان شاهد توسعه گیلان و اشتغال‌زایی بود.

سردار هندیانی، رئیس دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) دانشگاه علوم انتظامی در ادامه این دیدار ارتقای تحصیلی برای نیروی انتظامی را با توجه به گستردگی و تنوع ماموریت و خدمت‌رسانی به مردم ضرورت دانست.

وی با بیان اینکه 14 رشته کارشناسی ارشد در دوره‌های تخصصی این دانشکده وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه نیروی انتظامی سه دوره تخصصی دکتری با عناوین مدیریت پیشگیری از جرم، جرم‌یابی و ایمنی و ترافیک دارد. افسران ارشد نیروی انتظامی پس از پایان دوره دانشگاهی یک سفر علمی به یکی از استان‌های کشور خواهند داشت، همچنین پس از اتمام دوره، یک سفر خارجی نیز برای دانشجویان و افسران دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا