گوناگون

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز: بعضی سازمان‌ها ویترین انواع بیماری‌های سازمانی است

عضو هیات علمی و استاد مدیریت دانشگاه تبریز توانایی کشیدن خدمات نهفته از دل منابع را، راز تفاوت سازمان‌های موفق و ناموفق دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، ناصر صنوبر در کارگاه تخصصی مدیریت منابع انسانی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان با بیان این‌که بعضی سازمان‌ها بسیار با طراوت و برخی ویترین انواع بیماری‌های سازمانی است، گفت: برای اداره سازمان، مواد اولیه، ماشین، پول، متد و روش‌ها و نیروی انسانی مورد نیاز است.

وی افزود: سردرگمی، کارکردهای بد، رقابت داخلی، عملکرد ضعیف و قفل شدن، پنج نوع نابسامانی است که سازمان‌ها با آن مواجهند و در واقع این پنج مورد به مانند موجودات چموشی هستند که چگونگی مهار آن برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف سازمان، علم مدیریت را شکل داد.

وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل و طراحی شکل(کمرشکافی)، برنامه‌ریزی نیروی انسانی، کارمندیابی، انتخاب، جامعه پذیری(اجتماعی کردن)، آموزش، ارزیابی عملکرد کارکنان، پاداش، ارزشیابی مشاغل و انضباط از وظایف مدیریت منابع انسانی به شمار می‌رود.

صنوبر با اشاره به این‌که مدیریت استراتژیک یکی از فنونی است که برای مدیران عالی منابع انسانی سازمان‌ها یاد داده می‌شود، اظهار کرد: مدیریت استراتژیک مجموعه‌ای از تصمیم‌ها و اعمالی است که منجر به طراحی و اجرای استراتژی‌هایی می‌شود که برای حصول به اهداف کلان یک سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی هم چنین افزود: مدیریت استراتژیک به تصمیم‌ها و سیاست‌هایی مربوط می‌شود که کل سازمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به سازمان کمک می‌کند تا به نحوی موثر با محیط اطراف تعامل و تبادل کند.

وی هماهنگی عمودی و افقی را دو شرط مهمی دانست که باید در سازمان‌ها انجام گیرد.

صنوبر خاطرنشان کرد: در سازمان‌ها باید برای آموزش‌های کاربردی کارکنان بودجه و زمان مناسبی در نظر بگیریم.

لازم به ذکر است کارگاه تخصصی مدیریت منابع انسانی(H.R.M) به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا