گوناگون

تجلی ایمان در مردم مؤلفه اصلی برنامه های مسجدمحور باشد

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با بیان اینکه فعالیت های مسجد محور باید در راستای اهداف عالیه انقلاب اسلامی باشد، گفت: تجلی ایمان در مردم باید از اهداف اصلی ما از برگزاری برنامه های مختلف در مساجد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)- منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در همایش هفته جهانی مسجد و تکریم از خادمین طرح تلاوت نور و روز بسیج مساجد و محلات که امروز، 30 مرداد در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد و بسیج، اظهار کرد: همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار بسیج اتفاق بزرگ و موثری است.

وی با بیان اینکه انتظارات از ما که در سنگر مسجد فعالیت می کنیم و در شبکه ولایی هستیم بیشتر از سایرین است، افزود: مسجد مکانی است که ظرفیت های لازم برای رسیدن به تحولات مطلوب را دارا است؛ لذا باید تمام این ظرفیت‌ها را در مسیر درست بکار گیریم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اختصاص دهه آخر ماه شعبان را به غبارروبی مساجد را اقدامی موثر عنوان و تاکید کرد: باید در کنار غبارروبی ظاهری مساجد از فعالیت های فرهنگی نیز غبار خمودی را بزداییم تا برنامه های فرهنگی انجام شده رنگ و بوی شور و نشاط برای جذب جوانان را داشته باشد.

پورابراهیم احیاء و استفاده همه جانبه از ظرفیت مساجد را اقدامی مناسب در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و انحرافات دانست و ادامه داد: نظم ایمانی، اخوت و برادری، رویکرد جهادی و حماسی، رشد اسلامی، عقلانیت دینی و توزیع عادلانه امکانات از مولفه هایی است که باید در برنامه های مساجد پررنگ باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت های مسجدمحور باید در راستای اهداف عالیه انقلاب اسلامی باشد، متذکر شد: تجلی ایمان در مردم باید از اهداف اصلی ما از برگزاری برنامه های مختلف در مساجد باشد، زیرا با وجود مساجد، بهترین ظرفیت در اختیار ماست؛ لذا باید اهداف نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری را در جامعه پیاده کنیم و بر اجرای کارها نظارت مومنانه داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که روز جهانی مسجد را در تقویم آورده است، بیان کرد: دشمن می‌داند که نقطه قوت نظام کشورهای اسلامی در مساجد نهفته است، همانطور که شاهد هستیم رژیم صهیونیستی در ابتدای حملات خود به غزه 200 مسجد را مورد هدف قرار دارد تا مرکز ثقل اتحاد مسلمانان را در هم بشکند.

پورابراهیم با اشاره به نقش و ظرفیت مسجد در هدایت گری جامعه، یادآور شد: فرهنگ مسجدی باید در جامعه روز به روز پررنگ تر شود. ما با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی روزافزون مساجد هستیم و نگاه جدی به کارکرد مسجد همچون صدراسلام است با توجه به اینکه توانسته ایم 600 کانون فرهنگی و هنری و بیش از 200 کتابخانه را در مساجد تاسیس کرده ایم، اما این تنها یک درصد از ظرفیت مسجد است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا