گوناگون

متخصصان زمین‌شناسی در معادن لر ستان بکارگیری شوند

رییس سازمان زمین‌شناسی استان لرستان گفت: بیشتر فارغ‌التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی در لرستان بیکار هستند و معمولا افراد غیرمتخصص در معادن این استان بکارگیری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، احد فاضلی در جلسه شورای قشر و کارگروه‌های تخصصی بسیج مهندسین صنعتی سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، بیان کرد: لرستان یک استان معدن خیز است و در این حوزه دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی است اما متاسفانه این استان را در تریبون‌ها به عنوان یک استان محروم می‌شناسند، واقعیت این است که ما محروم نیستیم، بلکه مغفول مانده‌ایم.

وی گفت: اکتشافات معدنی یکی از زیرساخت‌های رفع محرومیت‌ها در لرستان است.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه اکتشافات معدنی هزینه‌های زیادی در بر دارد، افزود: در خصوص فرآوری مواد معدنی در لرستان ایده‌هایی مطرح شده است که نیاز به حمایت دارد.

فاضلی ادامه داد: برای اجرای این ایده‌ها آن به آزمایشگاه پایلوت نیاز داریم که متاسفانه بودجه پژوهشی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در استان جوابگوی این کار نیست و یا به این سمت سوق داده نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر به طور عمده در حوزه فرآوری مواد معدنی کار کنیم می‌تواند خیلی موثر واقع شود.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان بیکاری را یکی از مشکلات فارغ التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی در لرستان برشمرد و گفت: علیرغم اینکه لرستان یک استان معدن خیز است، اما متاسفانه فارغ التحصیلان رشته‌های زمین‌شناسی در این استان بیکار هستند و معمولا افراد غیرمتخصص در معادن بکارگیری می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز رشد بسیج گفت: مراکز رشد بسیج باید به صورت هماهنگ با سایر مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری عمل کرده و ارتباط خود را با این مراکز حفظ کند تا از موازی کاری اجتناب شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا