گوناگون

استفاده از آبیاری قطره ای راهکار استفاده حداکثری از منابع آبی در استان اردبیل است

81202482 5762970

دکتر محمدباقر بهشتی روز یکشنبه در آیین افتتاح اولین شرکت تعاونی بسته بندی گیاهان دارویی استان اردبیل در نمین افزود: مهم ترین راه توسعه بخش کشاورزی استان ما استفاده از جوانان تحصیل کرده در رشته کشاورزی برای سوق دادن این بخش به سمت و سوی کشاورزی تجاری و تولید بر اساس تقاضا است.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت 400 نوع گونه گیاهی دارویی موجود در استان می توان به خوبی برای تبدیل آن به محصولات دارویی بهره بگیریم و در توسعه حفاظت محیط زیست نیز موفق عمل کنیم.

به گزارش ایرنا ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این آیین گفت: چین در بین کشورهای آسیایی با بیش از 30 هزار گونه گیاهی کشف شده رتبه اول و ایران با هشت هزار گونه گیاهی شناخته شده رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است

عدیل سروی با اشاره به زمینه های موجود در این راستا در استان افزود: تاکنون در شش شهرستان استان نسبت به شروع کشت و زرع نباتات دارویی اقدام شده است.

وی از آمادگی جهاد کشاورزی استان برای حمایت از شرکت ها و واحدهای تولید گیاهان دارویی خبر داد و گفت: با توسعه این بخش در استان می توان بخش زیادی از مشکلات بیکاری جوانان را برطرف کرد.

سیدمهدی جوادی فرماندار نمین هم ایجاد سایت مطالعاتی در کنار این گونه شرکت ها و واحدهای تولیدی را در راستای شناسایی هرچه بیشتر گیاهان دارویی در استان و شهرستان های تابعه ضروری دانست و خواستار حمایت مسوولان استانی از فراهم کردن زمینه های لازم برای این امر شد.

در این آیین فاز یک اولین شرکت تعاونی بسته بندی گیاهان دارویی استان اردبیل به نام شرکت برگ سبز نمین افتتاح و راه اندازی شد.

سید محمد هادی حسینی رییس هیات مدیره این شرکت سرمایه گذاری صورت گرفته برای راه اندازی آن را 31 میلیارد و 200 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: این شرکت در سال 86 در عرصه ای به مساحت 5/14 هکتار کلنگ زنی شده و علاوه بر کشت گیاهان دارویی سالویا ، گل محمدی ، گل گاو زبان و انواع دیگر از این نوع ، پنج هکتار آن در قالب باغ و یک هکتار دیگر در قالب زراعت چوب صنوبر بهره برداری می شود.

وی افزود: این شرکت قادر است سالانه یک هزار و 200 تن گیاهان دارویی را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا خشک کرده و در کنار آن نسبت به تولید 500 تن انواع محصولات شور و ترشیجات نیز اقدام کند.

وی گفت: در این فاز برای 25 نفر به صورت مستقیم و برای 40 نفر دیگر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان این که تمام عرصه این شرکت از طریق سیستم قطره ای آبیاری می شود ، نبود راه دسترسی مناسب و پایین بودن میزان حمایت های مسوولان را از چالش های این شرکت برشمرد و خواستار توجه مسوولان به رفع این مشکلات شد.

وی از تلاش برای کلنگ زنی فاز دوم این شرکت همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و افزود:

این شرکت به دلیل ماهیت متفاوت خود و توام بودن کشت و صنعت و تجارت در زمینه گیاهان دارویی در استان اردبیل بی نظیر است.

7120/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا