گوناگون

استقبال تجار اردبیلی از دوره های آموزشی ضعیف است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین وثوقی ظهر جمعه در جلسه بررسی موانع توسعه تجارت خارجی اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه دوره های متعدد آموزشی به همت اتاق اردبیل و سایر نهادها برگزار می شود اما در عمل استقبال بازرگانان از دوره ها ضعیف است.

وی با بیان اینکه فقط 30 درصد شرکت کنندگان در دوره های اتاق اردبیل تجار هستند، اضافه کرد: همین موضوع خلا های قابل توجهی را در توسعه تجارت خارجی استان فراهم کرده است.

به گفته وثوقی اغلب تجار با رویکرد سنتی و بدون اطلاع از علوم روز اقدام به تجارت می کنند و در بسیاری از مراحل کاری خود از جمله عقد قرارداد، جلب نظر بازار هدف، فروش و پروسه های واردات و صادرات با مشکل مواجه می شوند.

دبیر اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: این معضل سال ها است که به وقت خود باقی است و اتاق اردبیل جهت رفع آن اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کرده است.

وی افزود: به صورت میانگین ماهانه سه دوره در این مجموعه برگزار می شود و از اساتید مطلع داخل و خارج استان دعوت به عمل می آید.

به گفته وثوقی با این وجود استقبال از دوره ها توسط تجار مطلوب نیست و اغلب دانشجویان و  علاقه مندان حضور می یابند.

وی با ذکر مثالی به مشکل صیانت تجار اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال دیوان داوری در اتاق اردبیل تشکیل شده تا نسبت به این مهم اقدام کند.

وی شرط پیگیری مطالبه تاجر توسط دیوان را انتخاب داور عنوان کرد و افزود: با این وجود اغلب تجار با رویه سنتی اقدام به تجارت کرده و از این موضوع استقبال ندارند.

دبیر اتاق بازرگانی استان تاکید دارد که پتانسیل های استان در حوزه تجارت خارجی قابل توجه است و برای بهره گیری از آن تجار باید به علوم زور مجهز شوند.

وثوقی مسیر توسعه را از کانال آموزش توصیف کرد و افزود: بدون آموزش لازم نمی توان در عرصه بازارهای جهانی موفق عمل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا