Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

استون‌ مارتین ونتیج رودستر Aston Martin Vantage Roadster معرفی شد

استون‌ مارتین ونتیج رودستر Aston Martin Vantage Roadster در حالی به تازگی معرفی شده که این خودرو دارای عنوان سریعترین سقف پارچه ای جمع شونده است. در ادامه با ما همراه شوید.استون‌ مارتین ونتیج رودستر Aston Martin Vantage Roadster به یک سقف پارچه‌ای مجهز شده که تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت ظرف تنها 6.8 ثانیه باز یا بسته می‌شود و بنابراین سریع‌ ترین سقف پارچه‌ای جمع شونده در صنعت خودروسازی دنیا به‌حساب می‌آید. استون‌ مارتین پیش از اولین نمایش عمومی نسخهٔ رودستر ونتیج در نمایشگاه ژنو، به‌صورت آنلاین آن‌ را معرفی کرده است.

مهندس ارشد آستون‌مارتین «مت بکِر» در مورد این خودرو می‌گوید:

اسپرت‌ های کانورتیبل معمولاً در مقایسه با نسخهٔ کوپه خود تضعیف می‌شوند اما ونتیج رودستر کاملاً به وظیفهٔ خود در ارائهٔ دینامیک هندلینگ دقیق و چابک به همراه پرفورمنس چشمگیر در خط مستقیم وفادار مانده است و البته با حذف سقف، بُعد جدیدی را هم به رانندگی با این اسپرت خوش‌صدا اضافه کرده است

به‌ طور معمول وزن خودرو های کابریولت بیشتر از همتایان کوپهٔ آن‌ ها است و این موضوع در مورد ونتیج رودستر هم صادق است اما این روباز بریتانیایی تنها 60 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به نسخهٔ کوپه دارد که این مهم به لطف مکانیسم Z-fold و اتصالات سبک‌ وزن به دست آمده است.

زیر کاپوت ونتیج رودستر اما همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت AMG با 510 اسب بخار قدرت و 685 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌ شود.

نسخهٔ روباز ونتیج ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌ رسد که تنها 0.2 ثانیه کُندتر از همتای کوپهٔ خود است. حداکثر سرعت رودستر نیز به 306 کیلومتر بر ساعت می‌ رسد.

ونتیج رودستر از همان کمک‌ فنر های تطبیقی، کنترل پایداری پویا، کنترل گشتاور برداری پویا و دیفرانسیل الکترونیکی نسخهٔ کوپه برخوردار است و حالت‌ های اسپرت، اسپرت پلاس و پیست برای تنظیمات شاسی آن قابل انتخاب هستند.

باهم در میهن پست تصاویری از استون‌ مارتین ونتیج رودستر Aston Martin Vantage Roadster را تماشا می کنیم.

منبع: motor1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا