گوناگون

استیجاری‌بودن 89 درصد مدارس غیردولتی خراسان شمالی ‌

‌رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هم اکنون 89 درصد از مدارس غیردولتی موجد در سطح استان استیجاری هستند.

مهدی هادی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: بیش از 10 درصد از فضای فیزیکی مدارس غیردولتی متعلق به صاحبان و مدیران این مراکز است.

وی ادامه داد: فضای فیزیکی مدارس غیردولتی به سبب وجود استانداردهای لازم توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی مورد نظارت و تأیید قرار می‌گیرد.

هادی‌پور افزود: هم اکنون در مرکز استان و منطقه گلستان شهر به متقاضیان احداث مدارس غیردولتی، زمین واگذار می‌شود.

وی فضای فیزیکی استیجاری، تعداد محدود دانش آموزان و هزینه‌های جاری اداره این مراکز را از مهم‌ترین مشکلات مدارس غیر دولتی در استان عنوان کرد.

هادی پور با ذکر این که در حال حاضر برخی از مدارس غیردولتی در استان زیان‌ده هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا بسته حمایتی در قالب خریداری صندلی خالی مدارس غیر دولتی طی سال جاری اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: بسته حمایتی از مدارس غیر دولتی در هفت محور و به منظور تقویت مشارکت مردم در اداره مراکز غیر دولتی و با هدف افزایش کیفیت آموزش در مدارس دولتی از طریق کاهش جمعیت دانش آموزی این مدارس طراحی شده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا