گوناگون

خط پرواز مشهد

نماینده وزارت خارجه در منطقه شمال و شرق کشور از راه‌اندازی خط پرواز مشهد – باکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان٬ ارباب خالص در نشست بررسی چالش‌های حوزه هتلداری و خدمات اقامتی شهر مشهد که شب گذشته، 24 شهریورماه، به همت پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی برگزار شد٬ با بیان اینکه اولین شهری که در کشور نسبت به صدور روادید گردشگری اقدام کرد مشهد بود٬ یادآور شد: در سفری که استاندار خراسان رضوی داشت هماهنگی صورت گرفت تا خط پرواز مشهد – باکو راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: امروزه صنعت گردشگری در کشورهای دنیا جزء صنعت‌ دارای منافع است اما ما مدتی از این صنعت غافل شدیم که البته اخیرا جهاد دانشگاهی اقدامات خوبی در این زمینه آغاز کرده است. باید در این صنعت تا جایی که می‌توانیم پیشرفت کنیم تا بتوانیم روزی از صنعت نفت نیز بی‌نیاز شویم، چرا که درآمد حاصل از جذب گردشگر قابل ملاحظه و سریع‌الوصول است.

نماینده وزارت خارجه در منطقه شمال و شرق کشور تصریح کرد: از سال 92 شاهد حضور 30 درصدی توریست خارجی در مشهد بودیم که البته این به جایگاه والای حضرت رضا (ع) در میان مسلمانان برمی‌گردد‌.

وی اضافه کرد: باید به منظور حفظ و افزایش درآمد حاصل از جذب گردشگر برنامه‌ریزی علمی صورت گیرد، از طرف دیگر توجه به موضوع استانداردسازی در هتل‌ها مانع از آن می‌شود که گردشگر هنگام حضور در هتل‌های ایران در مقایسه با هتل‌های خارجی احساس کمبود امکانات کند.

خالص با بیان اینکه گرشگری یکی از شاخه‌های دیپلماسی عمومی است اظهار کرد: اگرچه که به لحاظ سیاسی با برخی کشورها مناسبات خوبی نداشتیم اما همواره سعی می‌کردیم که مناسبات گردشگری را همچنان حفظ کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا