گوناگون

رفع چالش‌های بهداشت و درمان بدون مشارکت بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: بخش بهداشت و درمان استان در تامین نیروهای متخصص مشکلی ندارد.

دکتر حمید درفشی، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهارکرد: خوشبختانه بخش بهداشت و درمان استان البرز در تامین و به کارگیری از نیروهای متخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: بدون شک با برگزاری کلاس‌های آموزشی و آموزش ضمن خدمت برای این نیروها کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی آنها ب میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

درفشی خاطرنشان کرد: برخورد مناسب کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با مراجعه کنندگان و توجه سریع به مشکلات آنها نقش بسزایی در افزایش میزان رضایت‌مندی مردم از شبکه بهداشت و درمان استان دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمده مشکل حوزه بهداشت و درمان استان به کمبود امکانات سخت‌افزاری و برخی محدودیت‌های اعتباری برمی‌گردد که با حل این مسایل کیفیت خدمات‌رسانی این بخش از وضعیت موجود بسیار مطلوب‌تر خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: بدون شک بخش دولتی به تنهایی از عهده تامین هم امکانات و تجهیزات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برنمی‌آید و در این زمینه به مشارکت خیرین و بخش خصوصی امیدواریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر توفیق استان البرز در اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح خدمات بسیار مناسبی به بیماران بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود و بسیاری از دغدغه‌های آنان در خصوص هزینه‌های درمان و کیفیت خدمات‌رسانی کادر درمانی از بین رفته است.

درفشی در پایان گفت: هرچند وضعیت بهداشت و درمان استان البرز به نسبت برخی از استان‌ها در شرایط مطلوبی قرار ندارد ولی مسئولان این حوزه در تلاش هستند با توجه به امکانات موجود و با تکیه بر دانش و تخصص نیروهای انسانی زمینه رضایت شهروندان البرزی را از خدمات درمانی فراهم کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا