گوناگون

مهران سومین شهرستان باسواد ایلام

‌فرماندار مهران سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش در زمینه تبدیل کردن حافظه‌محوری به خلاقیت محوری و ریشه کنی بیسوادی را از مقوله‌های مهم این وزارت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «مراد ناصری» در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مهران اظهار کرد: انجام پروژه مهر یکی از مهم‌ترین کارهایی بود که آموزش پرورش آن را به انجام رسانده است و پیگیری مصوبات مربوط به فرمانداری در دستور کار قرارگرفته و با توجه به اهمیت موضوع بصورت ویژه پیگیری و منتظر نتیجه آن در روزهای آینده هستیم‌.

وی افزود: در رابطه با امنیت بازگشایی مدارس با نیروی انتظامی و پلیس راهور مکاتبه شده و در این مقوله هیچ مشکلی در شهرستان نداریم.

فرماندار مهران اضافه کرد: هر چه هزینه در این زمینه انجام دهیم به همان اندازه دستاورد خواهیم داشت، چرا که پیشرفت جامعه ریشه در آموزش و پرورش دارد.

ناصری سیاست‌های کلی وزارت آموزش و پرورش در زمینه تبدیل کردن حافظه‌محوری به خلاقیت‌محوری و ریشه‌کنی بیسوادی را از مقوله‌های مهم این وزارت دانست و تصریح کرد: برگزاری جلسات متوازن رشته‌ها، ایجاد پایگاه سنجش نوآموزان در سطح شهرستان، استفاده بهینه از نیروها و کاهش ساعات موظفی، اختصاص 23 دستگاه رایانه به مدارس برای سال تحصیلی جدید را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی ساخت واحد آموزشی در روستای “چالاب” با پیشرفت فیزیکی 80 درصد، اختصاص مبلغ 370 میلیون ریال اعتبار برای تأمین مواد و مصالح مورد نیاز هنرستان کار و دانش و اعزام دانش‌آموزان به مسابقات فرهنگی ورزشی را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

حیدری مدیر کل نهضت سواد آموزی استان با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به رتبه 17 استان از لحاظ سطح سواد در کشور اشاره و گفت: می‌طلبد همه دستگاه‌ها با همکاری و همگامی با این نهاد تا پایان برنامه پنجم توسعه ‌معضل بی‌سوادی در سطح استان را از بین برود و استان جایگاه خوبی در کشور پیدا کند.

‌وی هم‌چنین به جایگاه سوم شهرستان مهران در سطح استان از لحاظ سواد نیز اشاره کرد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا