گوناگون

تولید بیش از 6000 تن محصولات گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: تولید سالانه محصولات گلخانه‌ای 6817 تن است که شامل خیار، گوجه‌فرنگی، گیاهان دارویی، آلوئه‌ورا، به‌لیمو، گیاهان زینتی و قارچ است.

«هاشم ولی‌پور مطلق» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: 165 واحد گلخانه با 51 هکتار در استان زیرکشت است.

وی ادامه داد: بیشترین گلخانه‌های استان در شهرستان‌های خوسف با 54 گلخانه، قائن با 48 گلخانه، فردوس با 31 گلخانه است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از مجموع تولید سالانه 6817 تن محصولات گلخانه‌ای استان حدود 80 درصد آن به مبلغ 17.5 میلیارد ریال به استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

ولی‌پورمطلق گفت: پارسال، بالغ بر 22 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به گلخانه‌داران پرداخت شده است هم‌چنین مبلغ 700میلیون ریال بابت جبران خسارت دیرکرد پرداخت تسهیلات به گلخانه‌داران پرداخت شده است.

وی گفت: شمار بهره‌برداران گلخانه‌های استان 460 نفر است که اشتغال دائم دارند و 920 نفر اشتغال غیرمستقیم دارند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی امکان کنترل عوامل اقلیمی نظیر دما، باد، رطوبت، تابش خورشید، استفاده‌ی بهینه از آب و تولید بیشتر محصول در ازای مصرف آب کمتر، امکان استفاده از سیستم آبیاری تحت‌فشار به‌ویژه آبیاری قطره‌ای بعلت بهره‌گیری بهینه از فضا به جای سطح، به خصوص در قطعات و اراضی کوچک غیراقتصادی، کاهش خسارت با توجه به امکان کنترل عوامل محیطی نظیر دما، رطوبت در یک محیط بسته، ایجاد اشتغال مولد و کمک به امنیت تولید مواد غذایی را از مزیت‌های گلخانه‌ها برشمرد.

ولی‌پورمطلق خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شرایط مطلوب استان برای کشت گلخانه‌ای تعداد زیاد روزهای آفتابی است که تولید را در گلخانه افزایش می‌دهد، از این‌رو در این زمینه استان پتانسیل کافی را دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا