گوناگون

اسيدپاشی اقدامی هدفدار بوده است/ امر به معروف و نهی از منكر با جديت اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه ابركوه در خطبه های این هفته نمازجمعه ابركوه اظهار داشت: اسیدپاشی در اصفهان‌ پروژه‌ای هدفدار بوده و هدف این قبیل اقدامات، تهیه خوراك تبلیغی برای رسانه‌های ضد انقلاب و متوقف كردن طرح حمایت از آمران به معروف است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با انتقاد از اینكه سه دهه از انقلاب اسلامی می گذرد اما هنوز امر به معروف و نهی از منكر جایگاه خود را در جامعه پیدا نكرده است، عنوان كرد: بعد از سه دهه، به تازگی مجلس و دولت زمزمه هایی در این زمینه می كنند.

دولت و مجلس باید زودتر از اینها به فكر اجرای امر به معروف و نهی از منكر می افتادند

وی تصریح كرد: اگر دولت و مجلس زودتر از اینها به فكر احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منكر می افتادند، اكنون جنایت اسیدپاشی اینگونه به امر به معروف و نهی از منكر نسبت داده نمی شد.

امام جمعه ابركوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 13 آبان و دشمنی های آمریكا با ایران اظهار داشت: روز 13 آبان هیمنه پوشالی آمریكا را در هم شكست و به ملت ایران نشان داد كه آمریكا دوست ایران نیست بلكه دشمن اوست و این دشمنی ها هنوز هم ادامه دارد و هر روز دامنه های آن افزایش پیدا می كند.

امام جمعه مهریز نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه بر اجرای امر به معروف و نهی از منكر تاكید كرد و اظهار داشت: این دو از فرایض دین اسلام واز نیازهای جامعه اسلامی هستند.

هدف قیام امام حسین(ع) احیای فرایض دینی بود

حجت الاسلام علی برهان خاطرنشان كرد: امام حسین (ع) برای اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منكر تا پای جان خود ایستاد و در این راه جان خود، اصحاب و حتی نوزاد شیرخواره خود را داد.

وی با انتقاد از اینكه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه ما مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: برای احیای این دو فریضه الهی نیازمند عزم جدی و همگانی هستیم.

امام جمعه بافق نیز در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به جنایت اسیدپاشی در اصفهان اظهار داشت: دست های پشت پرده ای در این زمینه در كار است و این اقدام با هدف تخریب چهره های ارزشی انجام شده است.

دشمن در صدد به نمایش گذاشتن چهره ای خشن از اسلام است

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بیان كرد: دشمن در صدد است تا از اسلام چهره ای خشن به نمایش بگذارد و می خواهد اسلام را دین خون و خشونت به جهان معرفی كند.

وی بر لزوم هوشیاری مسلمین در این زمینه تاكید كرد و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم دست های پشت پرده، جنایاتی نظیر اسیدپاشی اصفهان را به اسلام و فرایضی همچون امر به معروف و نهی از منكر نسبت دهند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصادف شدن 13 آبان امسال با روز عاشورا خاطرنشان كرد: پیام 13 آبان و روز عاشورا یكی است و هر دو بر مقابله با ظلم و ستم تاكید دارند و ما نیز امسال در روز 13 آبان و عاشورا، شعار “هیهات منه الذله” را سر خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا