Mihanpostدسته‌بندی نشدهسیاسی

آیا «اشرف غنی احمدزی» رئیس جمهور افغانستان می شود + جزئیات

به گزارش میهن پست – کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد، بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا، محمد اشرف غنی احمدزی با کسب بیش از ۵۶٫۴۴ درصد آرا به عنوان رییس‌جمهوری جدید این کشور و جانشین حامد کرزای انتخاب شده است.
به نقل از ایسنا ، یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.

مجموع کل آرای اخذ شده هشت میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۹۳ اعلام شده است که از این میان محمد اشرف غنی احمدزی چهار میلیون و ۴۸۵ هزار و ۸۸۸ رأی را از آن خود کرده است. همچنین طبق اعلام کمیسیون انتخابات افغانستان، عبدالله عبدالله با کسب سه میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۳۹ رأی، ۴۳٫۵۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

با این حال، نورستانی اعلام کرد که این نتایج اولیه است و نتیجه نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

رییس کمیسیون انتخاباتی افغانستان در کنفرانسی خبری گفت: برگزاری انتخابات با استانداردهای بین‌المللی در کشوری مثل افغانستان که با چالش‌های امنیتی فراوانی روبروست، کاری بسیار دشوار است. با وجود این ما توانسته‌ایم این انتخابات را با موفقیت برگزار کنیم. کمیسیون مستقل انتخابات می پذیرد با وجود همه تلاش‌ها، اشتباهاتی در جریان انتخابات صورت گرفته است.

در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری که در شانزدهم فروردین امسال برگزار شد، عبدالله عبدالله با ۴۵ درصد رأی و اشرف‌ غنی احمدزی با ۳۱.۵۶ درصد رأی به دور دوم راه یافتند.

درصد آرای نامزدها در ولایت‌های افغانستان
درصد آرای نامزدها در ولایت‌های افغانستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا