گوناگون

اشعار امام خمینی (ره) توسط خوشنویسان گلستانی کتابت شد

ابوالحسن امامی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر این که این اقدام برای اولین بار بود که در گلستان اتفاق می افتاد، افزود: امیدواریم حاصل تلاش این عزیزان در قالب نمایشگاهی برای بازدید عموم قرار بگیرد و تمام تلاشمان این است تا پایان خرداد این نمایشگاه برگزار شود.

امامی تصریح کرد: به تحریر درآوردن اشعار بنیانگذار جمهوری اسلامی در قالب هنر خوش نویسی به عنوان کارگاه آموزشی برای هنرمندان خوش نویس به شمار می رود زیرا آنها می توانند تولیدات و حاصل تلاش خود را در معرض دید قرار خواهند داد و هم اینکه شهروندان از بازدید آثار در نمایشگاه بهره مند خواهند شد.

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب در برخی شهرهای استان در 14 و 15 خرداد ماه خبر داد و افزود: در این نمایشگاه آثار چاپ شده حضرت امام را در معرض دید عموم قرار گرفت و همچنین در برخی شهرهای استان مراسم عصر شعر امام را برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در توضیح فعالیت هنرمندان خوشنویس استان، اضافه کرد: در اغلب شهرهای استان انجمن خوشنویسی داریم که در برخی شهرها مانند گرگان، گنبد، کردکوی و آزاد شهر به دلیل تعدد خوشنویسان انجمن خوشنویسی به صورت شورایی برگزار می شود.

ابوالحسن امامی ضمن یادآوری این نکته که در دیگر شهرهای استان انجمن خوش نویسی به صورت غیر شورایی برگزار می شود، اذعان کرد: بیش از یکصد خوشنویس ممتاز در استان داریم که  برخی از آنها فوق ممتاربوده و آثار نمایشگاهی خود را در خارج از کشور هم به نمایش گذاشته اند که مورد استقبال قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا