گوناگون

اصلی ترین هدف سرشماری، اخذ اطلاعات دقیق برای برنامه ریزی است

استاندار گلستان گفت: اصلی ترین هدف سرشماری کشاورزی اخذ اطلاعات دقیق از مردم برای برنامه ریزی کلان کشور و استان است و در این راه نقش دهیاران و شوراهای محل در اعتماد بخشی و همکاری مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر حسن صادقلو در سیزدهمین گردهمایی سراسری دهیاران استان در شیرآباد رامیان با اشاره به اینکه به فرمان رییس جمهوری همه امکانات و تجهیزات کلیه دستگاه‌های اجرایی در جهت سرشماری بسیج شده‌اند، تصریح کرد: نقش و جایگاه دهیاران در جلب اعتماد مردم سبب موفقیت طرح سرشماری خواهد شد و کسب آمار صحیح از بهره برداران کشاورزی زمینه ساز برنامه‌ریزی 10 ساله پیرامون آن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این آمار کاملا محرمانه خواهد بود، گفت: این آمار و اطلاعات به هیچ‌وجه در جای دیگری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و این تفکر که عده‌ای گمان می کنند دولت این آمار و اطلاعات را در مورد یارانه به کار خواهیم برد به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی افزود: ماموران و کارشناسان فنی موظف هستند با استفاده از افراد مطلع روستاها، دهیاران و شوراییان نقاط فرعی را شناسایی کنند و دقت داشته باشند که کسی را از قلم نیاندازند و عین حال آمار کشاورزی را دو بار ثبت نکنند.

وی با بیان اینکه مامورین سرشماری تلاش کنند کسی از قلم نیفتد، خاطرنشان کرد: اگر در آبادی و یا در محدوده آبادی خانوارهای غیر ساکن همچون عشایر وجود دارند با مامورین سرشماری و کارشناس فنی همکاری داشته باشند، تا همه سرشماری شوند.

لازم به ذکر است سرشماری عمومی کشاورزی از 5 مهر ماه با هدف کسب آمار دقیق توسعه و خودکفایی ملی در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی و همچنین آگاهی همه جانبه از وضعیت موجود کشاورزی آغاز شده و تا 18 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا