گوناگون

اطلاعات چایکاران هنوز وارد سامانه بانک سپه نشده است/ مابقی وجوه گندمکاران پرداخت می شود

81176555 5717281

محسن ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: با وجودی که برداشت برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری آغاز شده اما تاکنون اطلاعات چایکاران به سامانه مرکزی بانک سپه برای تامین اعتبار و پرداخت وجوه ارایه نشده است.

وی نحوه پرداخت وجوه خرید تضمینی برگ سبز چای را همانند خرید تضمینی گندم عنوان کرد و اظهارداشت: پس از تحویل برگ سبز چای به مراکز خرید و بررسی های کارشناسی در خصوص درجه بندی محصول، اطلاعات باید از طریق کارشناسان سازمان چای از طریق فلاپی به سیستم مرکزی بانک سپه ارسال شود.

وی ادامه داد: با ورود اطلاعات چایکاران به سیستم، اعتبار مورد نظر از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تامین و بدون وقفه به حساب چایکاران واریز می شود.

** پرداخت باقیمانده وجوه گندم کاران تا پایان هفته جاری

سخنگوی طرح خرید تضمینی گندم، برنج و چای درخصوص نحوه پرداخت باقیمانده وجوه گندمکاران، تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون یک میلیون و 373 هزار و 977 هزار تن گندم به ارزش 14 هزار و 570 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بخش عمده وجوه گندمکاران به حسابشان واریز شده است، گفت: تنها بخش اندکی از وجوه گندمکاران باقیمانده که در نظر داریم بخشی از این مبلغ از منابع داخلی و مابقی توسط دولت تامین و تا پایان هفته جاری به حساب کشاورازن واریز شود.

ملکی اظهار داشت: به دلیل گرم شدن هوا و شرایط خوب جوی از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته به ترتیب شاهد افزایش 50 درصد رشد وزنی و 100 درصدی رشد وجهی بوده ایم که باید این مبلغ از سوی دولت تامین و در بانک سپه کارگزاری شود.

وی علت تاخیر تامین اعتبار وجوه گندمکاران را، پرداخت یارانه نقدی و حقوق کارمندان طی ماه اخیر توسط دولت دانست و افزود: کشاورزان نگرانی برای تامین وجوه خود از محل فروش خرید تضمینی گندم و برگ سبز چای نداشته باشند چرا که تمام این وجوه توسط دولت تامین و بدون وقفه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

اقتصام(4)9186**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا