گوناگون

اطلاع‌رسانی حادثه به هلال‌احمر از طریق گوشی‌های اندروید

2387383 199به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سمنان  اظهار کرد: در سفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به استان سمنان، طرح اطلاع‌رسانی حادثه به هلال احمر از طریق گوشی‌های دارای نرم‌افزار اندروید برای نخستین بار در کشور، از سمنان آغاز می‌شود.

علیرضا مداح ادامه داد: طرح اطلاع‌رسانی به جمعیت هلال احمر از طریق گوشی‌های دارای نرم‌افزار اندروید به عنوان پایلوت در استان سمنان اجرایی می‌شود و اگر نتایج مثبتی داشته باشد، در کشور نیز قابل اجرا خواهد بود.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سمنان افزود: در این طرح، کسی که سر صحنه حادثه قرار دارد، با ارسال یک عکس از طریق گوشی‌های اندروید می‌تواند مکان و نوع حادثه را به هلال احمر اطلاع‌رسانی کند.

مداح با بیان اینکه استارت اولیه این طرح امروز در سمنان می‌خورد، گفت: طرح اطلاع‌رسانی حادثه به هلال‌احمر از طریق گوشی‌های اندروید در حال تکمیل است.

احداث پد فرود بالگرد در پایگاه جاده‌ای شیخ ابوالحسن خرقانی

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سمنان همچنین گفت: انبار و پد فرود بالگرد در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شیخ ابوالحسن خرقانی در دست ساخت است که امروز از سوی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مورد بازدید قرار می‌گیرد.

مداح بیان کرد: انبار امدادی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شیخ ابوالحسن خرقانی، 120 متر مربع و هزینه مورد نیاز آن 540 میلیون ریال است که برای احداث پد فرود بالگرد نیز در این پایگاه، 35 میلیون تومان هزینه می‌شود.

احداث انبارهای امدادی در استان سمنان

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سمنان همچنین گفت: دو انبار امدادی کامل در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای افتر و آرادان نیز ساخته شده است که امروز در سفر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به طور رسمی بهره‌برداری می‌شود.

مداح بیان کرد: هر کدام از این انبارها، 120 متر مربع مساحت دارد و در سال گذشته افتتاح اولیه شده و اینک از آن استفاده می‌شود.

وی اعتبار ریالی این طرح را 120 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این انبارها برای دپوی وسایل و اقلام ضروری که در حوادث مورد نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرد و کالاهای مورد نیاز در این انبارها نگهداری می‌شود.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سمنان افزود: انبار امدادی دیگری نیز در پایگاه جاده‌ای چشمه‌ علی دامغان در حال ساخت است و 69 میلیون تومان اعتبار دارد.

مداح ادامه داد: توسعه و بهسازی پایگاه جاده‌ای نعیم‌آباد دامغان نیز در دستور کار بوده که بهسازی و احداث پارکینگ برای خودروهای امدادی در آن با 20 میلیون تومان اعتبار در دست انجام است و امروز از آن بازدید می‌شود و بخشی از اعتبارش تامین خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا