گوناگون

اعزام کاراته کای قمی به المپیاد دانشجویان جهان

علیرضا برخورداری در گفتگو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: از بین کاراته کاهای توانمند و با استعدادی که تعداد آنها بسیار زیاد است و هم اکنون عضو تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف هستند، یک کاراته کا برای اعزام به رقابت‌های المپیاد جهانی دانشجویان انتخاب شده است.

وی ادامه داد: کاراته کاهای مدعی اعزام به مسابقات کاراته قهرمانی المپیاد دانشجویان جهان که در بین آنها نفرات موفق کاراته کشور در رقابت‌های جهانی، بین المللی و آسیایی حضور دارند، ابتدا در رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کاراته دانشجویان شرکت کردند.

نایب رئیس هیئت کاراته استان قم با بیان اینکه رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کاراته دانشجویان کشور برای حضور در رقابت‌های دانشجویان جهان در اوزان پنج گانه و همچنین در بخش کاتا برگزار شد، افزود: کاراته قم سابقه موفقی در مسابقات مختلف برون مرزی دارد و مهمترین موفقیت کاراته قم در سال 2012 به دست آمده و توسط امیر مهدی زاده به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته، رقابت‌های انتخابی با حضور کاراته کاهایی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور با همکاری فدراسیون ورزش های دانشجویی در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد.

برخورداری با بیان اینکه بر اساس قوانین فدراسیون جهانی دانشجویان (FISU) متولدین یازدهم دی ماه سال 1364 تا یازدهم دی ماه سال 1375 می‌توانند در مسابقات حضور ‌یابند ابراز داشت: نهمین دوره مسابقات دانشجویان جهان در حالی تیرماه امسال در کشور مونته نگرو برگزار می‌شود که امیر مهدی زاده نیز به نمایندگی از استان قم در این مسابقات حضور می یابد.

نایب رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: امیر مهدی زاده در سابقه موفقیت های ارزشمند خود موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان، قهرمانی چندین جام بین المللی و قهرمانی کشور شده است و در رقابت های جهانی کاراته در سال 2012 به میزبانی کشور فرانسه نیز با شایستگی موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلا در حضور برترین های جهان شد.

وی ادامه داد: مهدی زاده در رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته دانشجویان و در وزن منهای 60 کیلوگرم ابتدا مقابل هامون درفشی پور به میدان رفت و با غلبه بر وی راهی مرحله دوم شد و در این مرحله نیز از سد محمد شهریاری گذشت و با غلبه بر وی به مسابقه پایانی صعود کرد.

برخورداری بیان داشت: این کاراته کا ارزنده در آخرین مبارزه خود در وزن منهای 60 کیلوگرم بار دیگر رودروی درفشی پور قرار گرفت و موفق شد یک مرتبه دیگر حریف خود را مغلوب کند و بدین ترتیب جواز حضور در رقابت‌های دانشجویان جهان را به دست آورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا