گوناگون

اعزام کلیه نیروهای محیط زیست به محل حادثه/نبود بالگرد اطفای حریق را مشکل کرده

احمد دباغیان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حریق در حوالی پاسگاه محیط بانی دشت ییلاق گفت: کلیه نیروهای اداره کل و واحدهای تابعه به محل حادثه اعزام شده‌اند تا با کمک نیروهای محل آتش را مهار کنند.

وی با بیان این مطلب که محیط زیست از تجهیزات ابتدایی برای اطفای حریق برخوردار است ادامه داد: ‌تجهیزات ما در حد کوله‌های آب پاش، تراکتور و خودرو آتش نشان می‌باشد.و متأسفانه از داشتن بالگرد محروم هستیم.و در بعضی از مناطق صعب‌العبور وجود یک بالگرد الزامی است.  
 
مدیر روابط عمومی  اداره کل محیط زیست استان گلستان اضافه کرد: در استان گلستان تنها یک دستگه بالگرد موجود است که در اختیار هلال احمر است ما بارها تقاضای بالگرد به سازمان محیط زیست و سایر ادارات را داده‌ایم اما تاکنون فراهم نشده است.

وی در پایان علت حادثه را عوامل انسانی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته 4مورد حریق در پارک ملی گلستان رخ داده است که علت آن عوامل انسانی می‌باشد. و درخواست می‌شود از شهروندانی که در این منطقه توقف می‌کنند پس از روشن کردن آتش آن را کامل خاموش کنند چرا که با توجه به گرمای شدید هوا کوچکترین عامل باعث می‌شود تا دوباره آتش شعله ور شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا