گوناگون

اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستاهای نهاوند برای جبران عقب ماندگی ها تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، امامعلی عبدالملکی بعدازظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز شوراهای اسلامی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته از نیروهای جوان استفاده و به نوعی به آنان اعتماد می کنند که این نیروهای جوان می توانند اثرات مثبتی در پیشرفت و آبادانی کشور داشته باشند.

وی گفت: از همین رو شوراها که از نهادهای مردمی است باید از تمام ظرفیت ها و استعدادهای جوانان استفاده کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه اصل شوراها موضوعی است که در کتاب قرآن آورده شده و سوره ای به نام شورا در قرآن وجود داردکه در آن تاکید شده به منظور انجام کارها باید مشورت شود، افزود: در قانون اساسی هم چند ماده برای اهمیت و هدف تشکیل شوراها آورده شده و در این راستا 13 سال از تشکیل شوراها می گذرد و این نهاد به تدریج جای خود را در شهرها و روستاها باز کرده  است.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: شوراها باید از ظرفیت و توانایی های خود برای پیشبرد کارهای اجرایی در کنار دولت تلاش کنند و با پذیرفتن کار جمعی و تعامل با دیگران به دنبال حل مشکلات یاد شده باشند.

امامعلی عبدالملکی بیان داشت: مقام معظم رهبری به نقش و مشارکت مردم در امور کشور عمیقا اعتقاد داشته و آن را راهگشا می دانند به نحوی که در پیام نوروزی خود چندین بار بر نقش مردم در امور مختلف تاکید داشتند.

عبدالملکی تحقق شعار سال را نه در قالب شعار بلکه به صورت عملی قابل تحقق دانست و افزود: تحقق شعار سال با شعار دادن و نصب بنر و برنامه های تزئینی تحقق نمی یابد بلکه باید عملا وارد کار شده و دولت را که مسئولیت اصلی را در این زمینه دارد یاری داد.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی تدوین برنامه های فرهنگی و توجه به امور دینی مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند، گفت: مهمترین وظیفه شوراهای اسلامی حفظ نظام اسلامی در برابر تهاجم دشمن است.

فرماندار شهرستان نهاوند اظهار داشت: ما نیز از هر فرصتی که برای عمران و آبادانی و جبران عقب ماندگی شهر پیش آید آن را  مغتنم دانسته و از آن به نحو احسن استفاده می کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا