گوناگون

اعلام اشتباه کارکرد کارگران یکی از نگرانی های تامین اجتماعی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدر نژاد عصر پنجشنبه در همایش کارورزان در استان گلستان، گفت: در طرح اشتغال دانش بنیان بین کارفرما و کارجو ارتباطات حقوقی برقرار نیست و به همین دلیل اختلافی وجود ندارد؛ از این رو افراد نیز مشمول بیمه بیکاری نمی شوند و دعوای بین کارفرما و کارجو در این مورد حل می شود.

وی افزود: اگر کارفرما تمایل پیدا کند تا کارجو را در کارگاه یا بنگاه اقتصادی خود جذب کند  آنگاه  بین فرد و کارفرما ارتباط حقوقی برقرار می شود و می تواند از  تمامی خدمات تامین اجتماعی استفاده کند.

وی بیان کرد: به علت اینکه طرح مشاغل دانش بنیان جدید است ممکن است با خلاء های قانونی در حین کار افراد روبرو شوند؛ افرادی که بیمه می شوند این بیمه در سابقه بازنشستگی آنها منظور می شود و می توانند از برخی خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.

حیدر نژاد یکی از دغدغه های بیمه تامین اجتماعی را در اکثر بنگاه های اقتصادی درست اعلام نشدن کارکرد روزهای هفته برای کارگر دانست و گفت: با توجه به ارتباطات کارفرما و کارجو  بیشتر کارکرد های حقوقی درست نیست، برخی از کارفرمایان از ارسال لیست واقعی با کارکرد واقعی خودداری می کنند  که منجر می شود سابقه آن فرد در تامین اجتماعی به درستی ثبت نشود.

 وی یادآور شد:  یکی از ویژگی های این طرح این است که کارکرد به تعداد روزهای ماهانه تنظیم می کنند و این برای سازمان تامین اجتماعی حرکت خوبی محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا