گوناگون

افزایش 20 درصدی اعزام به عتبات عالیات در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر زهره منش عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که اعزام زائران از ششم مرداد ماه سال جاری آغاز می شود و تا چهارم مهر ماه ادامه دارد، گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه  به  36 دفتر زیارتی مجاز در استان و همچنین از طریق سایت  اینتر نتی ما ثبت نام کنند  و البته زائران در دور تابستان نیز پیش ثبت نام نخواهند شد.

وی افزود: این دوره از ثبت نام با کاهش 10 درصدی هزینه ها  در سفرها ثبت نام می شود و ثبت نام تا پر شدن کلیه کاروان ها ادامه پیدا می کند و محدودیت های خاصی ندارد.

زهره منش با بیان اینکه همه پروازهای فرودگاه بغداد به نجف انتقال پیدا کرده است، تصریح داشت: به علت مسائل امنیتی همه پروازهای فرودگاه بغداد به نجف انتقال پیدا کرده است  و زیارت امامان شهر کاظمین نیز تا اطلاع ثانوی به علت مجاورت با بغداد متوقف شده است.

وی ادامه داد: مدت اقامت برای زائران عتبات 4 شب در کربلا و سه شب در نجف خواهد بود  و این موضوع به دلیل مشکلاتی است که در شهرهای مجاور کاظمین به وجود آمده است.

سرپرست حج و زیارت استان گلستان با اشاره به امنیت مرزهای زمینی اظهار داشت: امنیت مرزهای زمینی همچون مهران، شلمچه، و چزابه برقرار است  و البته مرز خسروی هم به دلیل مسائل امنیتی بسته است.

وی با بیان اینکه اعزا زائران در نیمه اول ماه مبارک رمضان انجام نمی شود، عنوان داشت: در نیمه اول ماه مبارک رضان به خاطر بازسازی هتل ها و ارتقای کیفی اعزام متوقف می شود و و در نیمه دوم اعزام به عتبات عالیات هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

زهره منش از افزایش 20 درصدی اعزام در استان خبر داد و عنوان داشت: از ابتدای امسال  تا پایان سال حدود 20 هزار اعزام خواهیم داشت  که در سفر عمره ماه رمضان حدود 1500 نفر  در قالب 10 کاروان اعزام خواهند شد.

وی افزود: از ویژگی های عمره  امسال این است که با توجه به تورم افزاش هزینه نداشته ایم و همچنین به ازای هر زائر 450 هزار تومان صرفه جویی در هزینه ها صرت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا