گوناگون

منتظران واقعی امام زمان (عج) باید رفتار دینی و اسلامی داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران ابراز داشت: امتحان انسان یکی از سنت های مهم الهی است که در طول زندگی بشر به شیوه های گوناگون انجام می گیرد تا میزان پای بندی افراد به اصول و احکام دینی مشخص شود و بر این اساس، یکی از فلسفه های مهم غیبت امام زمان(عج) امتحان بشر است.

وی افزود: پایبندی به عقاید و حفظ ایمان است یکی از هشدارهای مهم و تاکیدهای مکرر در عصر غیبت است که افراد باید از دین و ارزش های دینی خود مراقبت کنند تا به این وسیله زمینه را برای ظهور ولی عصر (عج) آماده کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: ریشه همه گرفتاری های مردم در دوران غیبت، علت غیبت امام عصر (عج) است و از این رو مهم ترین وظیفه برای منتظران، دعا برای فرج امام زمان(عج) است چرا که با ظهور آن حضرت، مشکلات بر طرف شده و موانع موجود بر سر راه تکامل انسان ها تا حدود زیادی بر داشته خواهد شد.

وی در ارتباط با زمان به دنیا آمدن امام زمان(عج) تصریح داشت: امام زمان(عج) در سال 255 هجری شمسی در شهر سامرّا، در شرائط خاص به دنیا آمد به طوری که مورخان، آن را شبیه شرایط به دنیا آمدن حضرت موسی(ع) در زمان فرعون خوانده‌اند.

این مسئول اظهار داشت: به خاطر وجود جاسوسان و قابله‌‌هایی که مأمور مادر امام زمان(عجّ) بودند، حمل امام زمان از نظرها مخفی ماند و آن حضرت به حکمت و تدبیر خداوند، در سحرگاه نیمه شعبان 255 به قدوم مبارک خود جهان را نورانی کرد.

وی عنوان داشت: حضور همواره حاکم اسلامي، و اعتقاد شيعيان به وجود ضروري و هميشگي امام اين انتظار را پديد آورد که امام و ولي امر جامعه، هميشه حاضر و ظاهر است؛ اما پيامبر و ائمه (ع) مي دانستند که دگرديسي جامعه اسلامي و فشارهاي روز افزون بر اهل بيت (ع) آنان را ناگزيز از پنهان شدن و سکوت و خاموشي مي کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا